Friday, May 20, 2011

Hadiah Untuk Lelaki



Bila baca entri Cik Eka yang akan sambut birthday ahad ni, aku baru teringat 31 Mei tinggal beberapa hari lagi. Tapi aku tak sediakan apa-apa hadiah pun lagi untuk kamu. Kalau kamu ada kat Kuching, senang la. Ni jauh...


First time kamu tak sambut birthday dengan family kan? Nasib baik dah keluar akademi. Kalu masih kat dalam??? Tettt....


Teringat last year birthday kamu. Dah plan nak dinner kat Khatulistiwa malam tu. Masa tu aku sengaja cuti, balik Kuching buat surprise semata-mata nak celebrate bithday kamu. Petang tu, aku siap-siap beli kek. Letak kat dalam bonet. Tah mana silapnya, aku dan kamu bergaduh. Tak ingat sebab apa.


Dah risau ni tak tau macam mana nak pujuk. Dalam hati dah kecewa. Agak-agak macam tak menjadi plak surprise masa Birthday tu. So, berenti kat kedai dalam Taman kamu. Berenti kat situ, try nak pujuk. Last, aku fedup.


Aku pegi bonet, aku keluarkan kek. Lepas tu, nyalakan lilin. Sib bek tak meletop kereta tu. Aku panggil kamu ke belakang tengok bonet. Aku cakap ada benda nak tunjuk. Mula kamu tak nak. Sabar je la. Aku buat muka cemberut..


Akhirnya kamu ke belakang jugak. Dan boleh agak kan muka kamu macma mana lepas tu. Masih marah-marah tapi dah boleh nampak kamu nak tergelak. Serius aku terus gelak. Aku suka tengok muka kamu masa tu.


Terus potong kek tu dan makan sikit. Cakap sedap. Serius. Kamu bawak balik umah, semua cakap sedap. Malam tu keluar lagi lepas isyak untuk dinner plak di Khatulistiwa. Dan sesi luah perasaan berlaku.


Dan sekarang, aku ngah serabut tak tau nak bagi apa kat kamu. Last year dah bagi jam tangan. Tahun sebelum tu kasut. Tahun ni? serius aku memang gagal kalau nak bagi hadiah kat lelaki. Aku tak reti. Cuma dengan kamu je aku rajin nak belikan hadiah.


Lupe, wallet, gitar, beg gitar, semua sudah.... errr...




Any suggestion? err,,,

10 kata-kata jiwang:

SyAfaWaNi ♥‿♥ said... BALAS

kasik wallet plak amni ;) xpon gitar baru ka..hehe

labulabi said... BALAS

err bagi dlsr!!.selamat harijadi buat mirul.hehehe.semoga berbahagia kitak 2.bila nak nikah tek.hehehe

mye said... BALAS

err..xtaw jgak sbb mye msh single..
tp jam tangan ok kot..
huhu..
nway kalo nak bg, bg r sesuatu yg blh dikenang bkan akn hlang bgitu sja..
hehe

pisau belati said... BALAS

kamu tak mahu cuba minyak wangi pula?

flo... said... BALAS

PERFUME...HEHEHEHE...KMK SAMA JAK FAIL XTAUK MOK BRIK APA....
PAYAH CR BRG LAKI TOK...

D I N A S O R ! ! said... BALAS

kmk pnh brik grk mek piala...dibah ya mek tulis "anugerah boyfriend terbaek..".. ;p hehehehe

AmirFX said... BALAS

Baju carebear.. Mesti kiut jak upa.. haha...

Era said... BALAS

Alang-alang nak bagi hadiah, apakata cuba join giveaway dari Cik Nemo.

Jom la memeriahkan lagi!

Tarikh tutup 31 May tau! :)

ztie said... BALAS

Kmk nebes mun bday dh dkt. Xtauk nk brk apa. Huhuhu. Tp taun tk dh lepas tek firsth bday nya sebagai suami saya. Hehehe dah berik apa pun lepas. Benda berguna juak time study. Lalalala

[sutera kasih] said... BALAS

kmk pun failed hal2 berik hadiah huhu

*amni, kmk tag ktk GA sbb ktk kan rajin update entri kinek tok hehe*

http://suterakasihyann.blogspot.com/2011/05/giveaway-belog-nemomimosh.html

Newer Post Older Post Home