Saturday, November 26, 2011

Kamu Cakap Aku Emosi..

Aku tak tau orang lain, tapi selalunya kalau hormon tak stabil, nak period, pasti emosi terganggu. Entah apa-apa. Kadang tak de benda pun boleh jadi bahan nak merajuk, nak marah. Sampaikan kamu pernah tegur aku,

Kamu : B, ni emosi cam tak stabil ni, tak boleh solat ke?

Aku : eh, boleh la...

Kamu : Tak lama lagi tak boleh solat la tu...

Gila segan. Kamu macam tau-tau je. Yer la.. Dah nak tiga tahun kot. Dah boleh faham sangat kalau aku tiba-tiba beremosi. Kadang emosi sebab stress. Kadang emosi sebab senggugut. Jadi, aku try makan supplement. Dulu makan appeton. Tapi sekarang, aku amalkan femme vita. Satu daripada produk catalyst. Serius sedap. Rasa macam anggur.


Femme vita ni sangat bagus kalau-kalau ada yang mempunyai masalah senggugut, saiz badan yang tak seimbang sebab femme vita ni boleh menstabilkan hormon estrogen kita, juga boleh menegangkan dan menghaluskan kulit kita. Dan lagi satu, femme vita ni boleh menegangkan payudara dan memberi bentuk badan yang menarik. Siapa tak nak menarik kan?

Lagi, femme vita ni bagi tenaga. Kalau dulu selalu sakit-sakit badan, lepas tu mengantuk masa buat kerja, rasa lesu, tak bermaya. Tapi dah amalkan VCO dan femme vita ni, aku perasan aku dah tak de masalah tu. Nak tidur malam pun nyenyak je. Sampai kamu call bila kamu balik kerja pukul 1, 2 pagi pun aku tak perasan. Bila tidur tak terganggu, insha allah esok bangun pun senang hati kan... 

Untuk kesan yang lebih baik, amalkan femme vita ni berterusan selama dua bulan. Insha allah, sangat membantu, terutama untuk masalah hormon yang tak stabil. Sebab bila hormon tak stabil, mula lah emosi terganggu, degup jantung tak stabil jugak kan? Dan boleh membahayakan jantung kita. Cuma kadang-kadang orang tak aware dengan benda tu. 

Kalau ada yang nak tanya lebih lanjut tentang femme vita ni, boleh rujuk entri aku Femme Vita Untuk Menarik Luar dan Dalam




Sekarang dah okey. Tak de dah kamu tegur aku emosi lebih-lebih. Memang aku jaga dah gaya hidup aku. Stress dengan kerja pon, sakit badan sekalipun, aku boleh handle lagi.... Peace!




p/s: Ada tak yang makan femme vita ni? Jom share...






5 kata-kata jiwang:

Vivi Lim @ Mrs.Nurulazmi said... BALAS

wow!bnetuk bdn yg menarik..alu cpt2 kak v check duit tabung..korek jgn tak korek...balit kuching nak jumpa ktk..nak beli VCO juak skali=0).

Amni said... BALAS

Dear Ka v,
hehehe.... lucu kak v.. boleh jak kak v.. kelak kmk berik lebih explanation... kelakar kat blog, sik puas jak.. hehehe

todt.. said... BALAS

ye ye sasame kita jd pguna catalyst tegar ek... seronok gak sbb mmg dpt rs tagline ' because u r worth it' akhirnya! ngeeee

cik wanie Lovela (CWL) said... BALAS

femme vito.mcm vco la naa

Namee Roslan said... BALAS

hahahha, pndai amir. em yela pmpuan kalau nk dekat2 tu mmg lah hangin.;D

Newer Post Older Post Home