Tuesday, October 26, 2010

Erti Ikhlas Dan Sabar~


Hari ahad tu, kebosanan melanda. Kamu de Show, jadi nya kamu memang fokus dengan training je. Ehem.. SMS ngan Ztie. Ztie tanya,


Ztie : Kitak sik da contact el? (Awak tak de contact El?)

Aku : Sikda. Mun kamek sik mok Medun (Mirul) rapat gilak ngan popuan, kamek pun sama juak la kan boh polah gia? (Tak de. Kalau saya tak nak Mirul rapat sangat ngan popuan, saya pon kena buat benda yang sama la kan?)

Ztie : Betul3!


Ada benda lain lagi yang aku dan Ztie borakkan. Tapi aku ringkaskan jadi cam gitu. Kenapa El? kenapa tak orang lain? Sebab kamu memang sangat sensitif dengan El dan aku memang rapat dengan El dah lama. Rapat bukan rapat seorang teman biasa. Tapi itu dulu. Sebelum kehadiran kamu.

Kadang-kadang aku terfikir, mungkin kah peristiwa yang berlaku kebelakangan selepas Syawal hari tu puncanya aku? What u give, u get back! Aku akui aku memang dari kecik memang ramai kawan lelaki. Bila dah dewasa, mereka masih lagi rapat dengan aku. Kamu pun tahu kan?

Tapi aku lupa. Kamu mungkin cakap okey rapat ngan dorang, tapi dalam hati siapa tahu kan? Ya.. Semua yang terjadi buat aku sedar.. Dan keadaan menjadi lebih baik sekarang. Kamu pon dah berterus-terang, aku pon dah luahkan apa yang aku rasa. Hari-hari mendatang mungkin akan lebih banyak tekanan, tapi aku harap, aku dan kamu boleh melaluinya dengan matang. Insha Allah! Tuhan Sedang Mengajar erti Ikhlas Dan Sabar!


pssstttt... lama kan kamu tak nyanyi? Memang! sebab kamu selalu je letih ngan band dan teater. Malam ni de show untuk teater yer kamu? All the Best Dear!




erm,

15 kata-kata jiwang:

ztie said... BALAS

nang sekda nama org lain ka dgn ktk beloya ya. mala ztie ztie ztie. Anak sapalah ya ow. ekekekeke


p/s what goes around comes around my dear

tiafazunia said... BALAS

percaya jujur and terus terang tuh bagus tuk kekalkan relationship!
:)

SyAfaWaNi ♥‿♥ said... BALAS

wahhh teater plak:) gud luck~

bspotgurl said... BALAS

percaya pada diri sendiri & KAMU awak tu :)

Jue said... BALAS

mala jak ztie ztie hahahaha
sapa ya hor
bole kenalan sik hehehe
yg ptg dia & kamu = happy together =)

nabilah_2908 said... BALAS

"Tuhan sedang mengajar erti ikhlas dan sabar"

teringat cerita ayat2 cinta.. :)

setelah apa yg dah berlaku...lepas ni sure kamu berdua akan lebih kuat menepis setiap rintangan.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
JUS CICAK

Ninie Nordin said... BALAS

berkawan biar beribu. berkasih pada yang satu. yerdehh! :D

Amni said... BALAS

Dear Ztie,
well.... Ztie jak sudi beloyar ngan kmk ujong minggu.. aie.. tedah bunyi lok... hahahhaha....

Dear tia,
yup! betul3! hehe.... Umo baru 20 tapi hnag cam dah banyak pengalaman je dear...=P

Dear Wani,
okai! Terima kasih bagi pihak kamu... *wink*

Dear bspotgul,
percaya... sapa cakap tak percaya? PERCAYALAH..... Sebut ala-ala CT Nurhaliza...=p

Dear Jue,
mok kenalan ngan Ztie ka el? haha... tiba-tiba... aok, tq!

Dear nbilah,
oh, ye ke ada kat dalam cerita tu? Hoho... Patut macam pernah sebut je.. hehe

Dear Ninie,
=p ada kenak mengenak ooo? Boleh la... hehe

ztie said... BALAS

aie eh. hahaa ktk molah mek perey d opis tok eh. ekeke... tedah ly munyi lok. alololo

Nas said... BALAS

pergh.....si dia ader teater upenyer....cayalah.......mesti pandai berlakon n mungkin menyanyi...hehehe

latest entri:

peperiksaan akhir UiTM semester 3 bermula

ainz said... BALAS

el lagi...haiii....

Amni said... BALAS

Dear Ztie,
=P

Dear nas,
tak baca betul2 ni.. kan ada cakap dia boleh nyanyi kat entri ni.. hehe...

Dear ainz,
el tu kan sebahagian dari isup saya...=)

Kak Amy said... BALAS

salam..

untuk kekealkan sebuah perhubungan tue perlu la semaikan dalam diri sifat jujur dan berterus terang..

Amni said... BALAS

Dear Amy,
tq dear..=)

Anna Boleyn said... BALAS

jujur dan setia itu penting.. :)

Newer Post Older Post Home