Friday, May 13, 2011

Ini Cuma Sebahagian Dari Permainan Hidup


Kalau nak amik hati dengan apa semua orang cakap, memang kita tak dapat nak hidup kan? Semua benda kena jaga hati orang. Kadang-kadang kena jaga hati diri sendiri jugak. Ya tau.. sangat susah. Tapi kalau kita tak jaga hati kita sendiri, sapa nak jaga hati kita kan?

Apapun, anggap je apa kata orang tu sebagai ujian dalam hidup. Kena tahu. Tak semua orang akan suka kita. Dan tak semua orang jugak tak suka kita. Jadi? Tenang lah. Ambil yang baik sebagai pengajaran. Dan yang rasanya takkan membina hidup kita, abaikan je. Lagi kiat sibuk nak menegakkan pendirian kita, lagi la orang nak mengKONDAMkan kita.

Ni lah permainan hidup. Takkan terlepas dari di uji dengan macam-macam hal. Dan memang itulah tujuan kita dijadikan kan? Untuk mengetahui siapakah orang yang paling bertaqwa di kalangan kita.

Kalau kita rasa kita susah, ingatlah, ada lagi ramai orang yang susah dari kita. Ada lagi ramai orang yang malang di dunia ni. Usah gusar. Hidup ini cuma sementara. Yang penting, di SANA nanti. Chill..


6 kata-kata jiwang:

SyAfaWaNi ♥‿♥ said... BALAS

betoi..susah nak puaskan hati semua org..kadang2 kita kena selfish jugak..penat la nak pk orja ja..huhu

[sutera kasih] said... BALAS

biasalah kita hidup penuh dgn kritikan..kalo tiada kritikan, kita sik tau kelemahan or kekurangan diri kita, so tiadalah kemajuan dlm hidup :)


ASAL AWEK CUN JE, MATA KAU TAK KELIP!!

SAYA TAK SUKA PANGGILAN HANGIT!

cik ayin said... BALAS

yeahh...chill ok :)

erolnukman said... BALAS

stuju..nang susah juak aih,nak jaga ati semua org.kdg2 sampey hati dik mpun sik tjaga...
kmk slalu molah teori camtok..mun ada 10org suka ng kita, mst ada sorang yg sik suka.nisbahnya kira 1:10. jd mun ada 2 org sik suka,makin btmbah lah org yang suka..betul sik?mun 3 org?4org?waahhh...makin banyak org suka eh..yeyeyeye....=)

Cik Layka said... BALAS

btol3 ~ what people think abt u is doesn't mttr.. as long as Allah is always by ur side , u'll be fine ~
^_^

damha said... BALAS

permainan dlm hidup mmg hebat jika kita x dapat mengawalnya....emosi bermain dlm fikiran...memikirkan sesuatu kekadang diluar jangkaan kita....kita mesti bijak mengawal dlm percaturan hidup ini...

Newer Post Older Post Home