Wednesday, May 18, 2011

Jika Diberi Pilihan


Teringat masa aku berumur 19 tahun, kawan baik aku dari kecik tanya,

M ; Antara kitorang bestfrind ko ngan boyfriend ko, mana ko pilih?

Aku : Ha?

M : Maksud aku, contoh la kan.. kalau dalam satu situasi ko kena pilih antara kitorang ngan boyfriend ko, ko akan pilih yang mana satu?

Masa tu aku dah clash ngan budka tahfiz yang aku couple 3 bulan tu. Kelakar. Entah apa sebab boleh clash. Tapi budak tu la mintak. Lepas tu, M explain kat aku lelaki sebaya aku ni jenis yang macam mana. Diakui, budak tahfiz tu memang bengang + tak suka aku rapat sangat ngan kawan-kawan aku dari kecik ni. Tapiii.. aku ni jenis degil. Sebab nya, masa susah senang yang selalu ada dengan aku adalah M dan yang lain. Sedangkan budak tahfiz tu aku baru kenal berapa bulan je.

M : Kalau ko diberi pilihan next time, ko akan pilih sapa?

Aku : Dah tentu la pilih korang. Ko bengong ke apa saja nak uji aku ni?

M : Nape pilih kitorang?

Aku : Dah tentu la susah senang korang yanga da ngan aku kan?

M : Tak patut. Ko kena pilih dia. Sebab sok2 ko nak kawen pon, bukan ngan kitorang. Ko akan kawen ngan dia. Jadi, susah senang ko ada dia. Bukan kitorang.

Aku : Tak kira la... Aku still pilih kitorang...

M : Kalo ko pilih dia, kitorang takkan salahkan ko. Kitorang paham ko. Tapi dia? Belum tentu paham ko. So no worries k.

Dan bila kebelakangan ni jadi macam-macam, aku teringat balik apa yang M cakap kat aku dulu. Kalau diberi pilihan, aku akan pilih kamu. Sebab kawan-kawan aku semua paham kenapa aku pilih kamu. Dan kamu juga sebahagian daripada mereka sekarang. Dan kerana kamu diraikan bila bersama mereka.... Dan kerana kamu yang selalu di sisi susah senang aku selain dari keluarga aku dan kawan-kawan.

5 kata-kata jiwang:

Khairul Onggon said... BALAS

Hehe kmk bok nak menjawab soalan ktk ya sekali ktk dah jawab dikpun di perenggan akhir.. Dolok saya tuk pun pikir mcm ya, tp bila pikir baklit, saya pilih dia.. Sbb kwn2 kita tetap kaan memberikan sokongan sampei bila2, sedangkan dia akan pergi mun kita nandahnya yerrr.. betulkah ayat tukkah.. hehe :)

* suka entry tuk

ztie said... BALAS

Ada masa kita perlu pilih si dia over friend. Sebab kawan yg memang sejati kawan akan faham macam2 ne pun masalah kita yg buatkan kita sik dpt pilih sidak nya. Eventho kelaie bodo.. But one day akan bagus juak :)

labulabi said... BALAS

2 2 penting.rami kawan2 kmk mana yang dah nikah alu lupak kawan.tapi kmk walaupun dah nikah tapi kawan tetap kmk x lupak.ada ketika kmk luangkan masa untuk kawan2 kmk.

flo... said... BALAS

kmk pilih kwn juak...=p no matter what...

Tieah Madian said... BALAS

Ermmm.. No komen.. Tapi terkomen juak.. Hehehe..

Entry Terbaru : Usop Wilcha Nak Jadi DJ Radio???

Newer Post Older Post Home