Sunday, May 22, 2011

Kalau Boleh Semua Nak

Tadi pagi tak online sebab awal-awal dah keluar shopping untuk belikan hadiah birthday kawan-kawan mak aku. Ya, kawan-kawan mak aku. Mak aku cakap nak bagi kain cotton. Harus aku rajin nak temankan. Mana tau, dapat satu pon cukup tuk buat blouse baru kan? Almalum badan macam aku mana nak carik saiz? Bagi XS pun belum tentu muat.

Sampai kat kedai kain yang banyak tu, mak aku mula pilih-pilih. Siap naik kat tingkat atas kedai tu lagi yang banyak stok kain dia. Last nya mak aku cakap pe?

Mak aku : Adik nak? Pilih la..

Aku : Boleh? *buat muka cam errr... tak pe lah mak... tapi dalam hati?*

Mak Aku : Amik je... Tolong potong 4 meter ea..

Aku : Eh, tak pe lah mak... 2 meter je. Orang nak buat blouse.. *tengok! Bukan main lagi aku kan?*

Mak Aku : Okey. 2 meter.

Gila kau. Hari ni banyak mak aku offer. Bukan hari ni je. Setiap kali keluar. Memang mak aku akan belanja. Adoii... Kata kerja. Tapi masih mak yang belikan barang eh? Mak aku memang. Bila aku cakap tak pe, dia boleh cakap ape?

Mak aku : Simpan je duit tu. Nanti kang tak de duit plak nak berhabis sekarang...





See... Bukan aku yang mintak. Mak aku yang beria kan? Rezeki jangan ditolak kan? Contoh cam,

Kamu : B ada duit tak?

Aku : Hem.. balik KL hari tu duit cam tak cukup sampai hujung bulan je...

Kamu ; Tak pe.. duit blogger idol yang abang menang hari tu, bagi kat b je...

Aku : Eh.. abang macam mana plak?

Kamu : Tak pe.. abang ada duit.. T kalau ada lebih, abang bagi lagi...

Aku : Tak yah la bang...

Kamu : amik je... b kan tanggungjawab abang sekarang...




See.... bukan aku paksa tau. Dah orang nak bagi, amik je la kan? Rezeki jangan ditolak.

Dah. Tu je. Adiosss...



p/s : bila hujung minggu laki sibuk keje, macam ni la jadinya menahan rindu. err.. apa kes?

8 kata-kata jiwang:

Anis izyan Abd Rahman said... BALAS

hahah , nice ! bile anis dah besar nie , cam malu nak mintak , tapi kalo mak offer , sebat je , ahaha

Yann said... BALAS

hehehe. betul3. rezeki jgn ditolak. musuh jgn dicari... :D

Anne said... BALAS

rezeki jgn ditolak :)
lamak kmk sik singgah sitok.

sailaaf said... BALAS

msti comel kan.baju buat blouse..baik nya en tunang kamu itu.

Zura Tahir said... BALAS

waaaaah..bestnye rezeki dtg bergolek2 depan mata..

syufaa said... BALAS

waaaa..hihi..
xpe3..dh leh wt calon tu..hikhik.. ^_^

vampire's lovex said... BALAS

hoooo murah nye rezeki dia...bestttt..

Amni said... BALAS

Dear anis,
kan... bila dah besar, cam malu lak... tp kalo dah bagi? hihihi

Dear Yann,
hahahaha... nang mena....

Dear Kak Anne,
wahhh... ada nya.. hihi... lamak juak sik nyengok kitak sis...

Dear Miss afifa,
terpaksa buat... kalau tak, memang tak tau mana nak dapat saiz amni... huhu...

Dear Zura,
hahaha.... rezeki sekali sekala.. hehe...

Dear Syufaa,
hihi... memang calon sayang...

Dear VL,
amin... insha allah... =)

Newer Post Older Post Home