Friday, June 24, 2011

Rindu Menggamit Lagi

Tadi petang, syafiq msg tanya malam ni pergi tak kawen zack & hanim. Serius aku tak teringat langsung pasal kawen mereka. Terus aje sampai rumah msg kamu dan bergegas nak ke majlis kawen mereka. Tapi sebelum tu berkumpul dulu kat rumah syafiq dan effida. Rupanya mereka pun baru sampai petang tadi dari poli Mukah. Sama dengan ainol dan isteri. Iszuandy baru sampai dari labuan. Mujur ada tunangnya yang jemput. Jadi, sekali la pergi kenduri zack. Serius ramai rupanya kawan-kawan aku dah kawen.

Dua meja je riuh dengan kami. Sebuah untuk orang-orang single. Sebuah lagi meja untuk orang yang dah kawen dan bertunang. Gila jahat mereka asyik kenakan aku. Bila dalam keadaan macam tu, terus fikiran aku melayang teringat kau. Memang bila lepak ramai-ramai macam tu, kamu akan join sekaki kenakan aku. Bukannya nak backup. Tapi aku seronok bila tengok kamu dapat ngam dengan kawan-kawan aku.

Rindu masa kamu dan kawan-kawan aku lepak kat rumah masa bbq tahun lepas. Rindu kamu dan kawan-kawan aku kenakan aku sampai aku terdiam sebab biasanya aku kalau dah bercampur ngan mereka memang tak reti nak diam. Rindu tengok kamu makan tak berhenti. Haishh...
rindu tengok kau gelak sakan...

Sempat terfikir. Bagusnya kalau boleh jadi macam yang lain-lain. Mana-mana ada tunang. Mana-mana ada isteri, ada suami. Selalunya. Mesti aku sorang je yang tak de partner sebab kamu kat kl. Yang lain? Ya masing-masing punya teman. Mujur semua sekepala. Cuma isteri ainol je sedikit pendiam. Mungkin masih belum biasa. Yer la.. Member baru kan..

Rindu.. Harap astma kamu tak teruk. Harap kamu dapat perform malam ni dengan baik. Syukur ada Joe Lee. Tak sabar nak degar cerita dari kamu.

6 kata-kata jiwang:

Anonymous said... BALAS

xpe..bila jauh tu rindu makin mjadi, cinta makin bersemi, dan kejujuran menjadi ikatan paling kuat antara kamu..sabar ya ;)

bib2426 said... BALAS

wah...nak jugak geghindu ni.
tapik nak wat cane bf aye, Fahrin Ahmad tu selalo busy~hikhik..

Cik Amni said... BALAS

dear zura,
thanks dear.. Doakan eh.. =)

dear cik bib,
heee... Amboiiii... Encik fahrin gitu.. Hikss...

Jenny Pa-un said... BALAS

jauh di mata dekat dihati hehehe

Cik Amni said... BALAS

Dear Miss A,
hikss....=P

Cik Amni said... BALAS

Dear Miss A,
hikss....=P

Newer Post Older Post Home