Wednesday, September 28, 2011

Antara Dua!

Pagi tadi, kamu tweet bagitau, kamu nak jaga Teddy. Aku tak kisah sangat kamu nak jaga Teddy walaupun tahu kamu mesti akan abaikan aku. Grr.. Tapi, gara-gara Teddy, lepas lunch tadi, kamu tiba-tiba emosi sebab risau Teddy yang tak makan lagi dari semalam. Bubu pulak masih tak nak berbaik dengan Teddy. 

Nak tak nak, kamu kena belikan Susu dan belajar macam mana nak bagi susu kat Teddy. Masalahnya kamu pun kering. Kat poket cuma tinggal berapa ringgit jer. Itu pun cukup-cukup untuk makan kamu sendiri. Lepas tu, kamu post kat facebook, tanya kot-kot ada yang nak jagakan Teddy. 

Alahaiii... kesiannya. Tau kamu berat hati nak lepaskan Teddy. 

Lewat sikit, kamu SMS soh call. Kamu cakap nak keluarkan duit simpanan untuk kamu sambung study bulan January nanti untuk belikan Teddy susu dan bagi spray untuk kutu dia. Ha sudah! Geram pulak aku. Tapi apa pilihan yang ada? Belum tentu ada yang nak betul-betul jaga Teddy. 

Dan tadi, lepas borak ngan kamu cakap Teddy dah tidur dengan nyenyak lepas minum susu yang orang kat kedai Pet tu bagi. Kamu beli susu, alat untuk bagi Teddy minum susu dan bagi spray untuk ilangkan kutu kat badan Teddy. 

Aku : B dah makan?

Kamu : Belum...

Aku : Haihss.. makan la...

Kamu : Lepas ni.. lepas spray kat badan Teddy kering.

Aku : Hemm... okey.....





p/s: Siapa cakap hidup jadi artis senang? 

p/s: risau Teddy lapar, tapi perut sendiri tak perasan pulak. haish!

5 kata-kata jiwang:

erolnukman said... BALAS

hehehe...pencinta pusak!

hani apandi said... BALAS

lama mek sik BW..ada kamek nanga amir post kat fb madah nak beri pusak nya ngan org lain..teddy & bubu, cute!

Primadona said... BALAS

tedah amir.Semata-mata nak berik pusak makan,nya dikpun berlapar.X pa pahala untuknya bah.Nanf saya gila la nya dengan pusak ya :)

Namee Roslan said... BALAS

waaa semua orang cakap Sarawak ni, saya nak join jugak tapi taktau. :D ajar bahasa Sarawak kt blog amni ni besr jugak ni. hehe

[sutera kasih] said... BALAS

hehe..sempat gik nya ngn pusaknya

Newer Post Older Post Home