Thursday, June 6, 2013

Doa Doa Doa

Allah Maha Besar! Allah Maha Besar! Mintak denganNya. Kata Habib Muhammad terngiang di telingaku. Kecewa malam semalam majlis daurah takde. Cuti sekolah. Mereka ke Lundu. Mungkin.

Doa. Doa. Doa.

Susah, senang, jangan lupa berdoa. 

Kadang-kadang terdetik di hati, terlambatkah aku? Selalu lupa apa yang Allah bagi bukan hak milik kekal kita. Allah pinjamkan untuk kita. Ya Allah. Ampunkan aku. 
 
Akan bermula sebuah lagi perjalanan hidup. Yang aku sendiri tidak pasti akan bagaimana. Diuji. Untuk menguji kuatkah aku? Suatu perjalanan. Betul cintakah aku kepadaNya? 
 
Allah Maha Besar. Mintaklah padanya. Kadang kita lupa bagaimana semua yang terjadi adalah ketentuanNya. Mungkin kerana sayangnya Dia pada kita. Pesan Abg Nazieb, abg kamu, suatu ketika dahulu.
 
Doa. Doa. Doa. Allah Maha Besar. 
 
Ya Allah, mudahkan. Jangan Kau Sulitkan. 
 
Jangan Kau hukum kami andai kami terleka. Beri ampunlah kami, Tuhan Yang Maha Lembut.
 
 
 
 
 

9 kata-kata jiwang:

~AmyLiana86~ said... BALAS

hai amni... =)

betulkan..dekatkan diri dgn Allah hidup akan tenang..

Yumida Huda said... BALAS

tahniah buat ktk duak..moga bahagia hgg akhir hayat...sempat nilit pic wedd ktk 2 tek..hehe

http://umikasum.blogspot.com/2013/10/majlis-perkahwinan-amir-jahari.html

gadisBunga™ said... BALAS

hey awak. tahniah!!!!!

sudah nikah rupanya! tahniah sekali lagi!! :D

Hanis MY said... BALAS

how r u my dear???

Hanis MY said... BALAS

kalau free email akak k... gifog07@yahoo.com

~AmyLiana86~ said... BALAS

hai amni..tahniah tau..baru baca paper td..awk da kawin dgn amir yer..patut senyap je akhir2 nie..hehe..semoga bahagia ke akhir hayat yer..comeyla amni..=)

labulabi said... BALAS

selamat pengantin baru buat kitak dan pasangan.semoga bahagia hingga ke akhir hayat. :)

Liyana said... BALAS

Salam hai amni :)

Lama awk x update blog.. rasanya nampak mcm awk dlm tv hari tu.. dok sebelah amir :)

~AmyLiana86~ said... BALAS

lamanya amni xupdate blog..busy ek..dah jd wife mesti busy kan..bdw, sy ternampak gambar amni dalam red carpet anugerah skrin..dgn suami amni..wah..so simple la awk..suka sgt.last da kenal muka awk yer..hehe..

Newer Post Older Post Home