Tuesday, June 15, 2010

Lebih Kurang Sama


Sepanjang hayat bapak aku, tak pernah aku lihat mak aku menggunakan pakaian berseluar. Selalunya, baju kurunglah yang menjadi pilihan hati kerana itu kesukaan bapak aku. Juga tidak pernah aku melihat mak aku menggunakan kasut tumit tinggi kerana itu bapak aku tak suka.

Selepas bapak aku takde, aku perati abang aku. Abang aku pon sama. Kalau aku dan adik beradik berpakaian yang agak menjolok mata pada pandangannya, habislah perang sindir-menyindir terjadi. Abang aku memang agak strict orangnya. Syukurlah dia dapat isteri yang memenuhi seleranya.

Kamu? Kamu memang mirip Bapak aku. Kamu agak toleransi dalam banyak perkara. Kamu lebih lembut. Kamu tak lah strict macam abang aku, tapi lebih kurang sama dalam sesetengah perkara. Contoh? Kamu tak suka aku pakai baju yang Nampak susuk badan. Juga tak suka aku pakai tudung yang terlalu berfesyen macam selendang yang nipis. Juga tak suka aku pakai seluar jeans yang akan Nampak bentuk kaki. Erk? Syukurlah aku memang lahir seperti yang kamu suka tengok.

Kamu tak suka aku pakai kasut tumit tinggi. Kamu cakap bunyinya akan menarik perhatian lelaki. Tapi aku sangat suka nak beli. Setiap kali pergi ke kedai kasut, setiap kali itulah kita akan bermasam muka. Balik-balik kamu cakap, kamu tak suka. Balik-balik aku cakap aku nak jugak. Hee…..

Akhirnya? Kamu mengalah. Dan aku? Senyum tapi tak puas hati sebab tahu kamu tak suka. Macam mana nak buang? Dan rugi la kalau tak pakai. Nak buat macam mana? Aku juga wanita biasa. Waseyh!

Emm…. Kamu, crocodile nyer wedge tu takpe kan? Saya sangat suka. Saya nak beli yang baru color putih untuk raya. Boleh k….? (Senyum ngegeh) Yes! Saya Nampak kamu angguk kepala dan cakap OK sambil muka masam. Erk? Heee……
Ngegeh o mek duak.....


Aku nak wedge crocodile,


10 kata-kata jiwang:

ztie said... BALAS

bukan ngegeh.. IN LOVE.. hehehe .. biasalah ya... kelaie manajak. give and take mesti ada lah nak ow... suka mek nangga.... hehehe juh dabel date. keh3

Amni said... BALAS

Aiee.... Jum3! Kmk mok juak. Hee..... IN LOVE! I really like it! hee.....

ztie said... BALAS

hehehe.. aoklah... yerr.. maok apa ya tek

Amni said... BALAS

Double date tek nak? Hee..... Bila kah? Macam mek duak di Kch... hehehe...

ztie said... BALAS

aahaha yaka ?? aie.. ktk duak sinelah ?

Amni said... BALAS

Di batu belah batu bertangkup. Heee......=P

ღ❤❣::A.J.M::❣❤ღ said... BALAS

munga munga chenta... eheheee... ya namanya bahasa chenta... majuk, berpujuk, masam muka, manis muka... eheheeeeeee...

Amni said... BALAS

Akhu Chenta Qhamu: Ya la owh... mu urang x paham lu ingga... Hihi....

mrnoble said... BALAS

sorry off topic:
wah, u play gitar too? is that your guitar on in the pic?

Amni said... BALAS

Mr Noble: Yang tu gambar gitar idaman. *wink* Yang saya punya gitar acoustic santa cruz yang biasa je. Uhuhu.... I play guitar but not so good...

Newer Post Older Post Home