Tuesday, August 17, 2010

Jadi Macam Mana lah?


Pagi-pagi dekat nak pukul 4 pagi seperti biasa,


Kamu : Bangun-bangun, sahur…

Aku : Erm…

Kamu : Abang nak sahur tok. Pastok nak tido. Malam tadik sik tido (Abang nak sahur ni. Malam tadi tak dapat nak tidur)

Aku : Aie.. kamek pun.. (laa… saya pon…) (terus segar ni mata)

Kamu : Kenak sik padah?(nape tak bagitau?)

Aku : Abang kan padah tired, sakit badan… (Abang kan bagitau tired, sakit badan)

Kamu: Aok, sakit badan nang sik pat bangun. Sik pat gerak. Tapi sik pat tido… (Yer, sakit badan memang tak dapat bangun. Tak dapat gerak. Tapi tak boleh nak tidur)

Aku : Kenak sik padah? (kenapa tak bagitau?)

Kamu : Kan sayang demam, makan ubat. Jadi abang ingat sayang tidur lah..

Aku : erm..

Kamu : Dah, sahur-sahur..


Biasanya boleh je kan contact aku kalu tak dapat nak tidur? Sekurang-kurangnya SMS kan? Kan biasanya kamu macam tu. Umph! Pastu nak aku pulak yang bagitau aku tak dapat tidur. Kan kamu dah cakap macam INI. Mestilah aku akan bagi kamu masa sekucupnya kan?

Kamu, aku harus gimana sebenarnya?

Psss…. Aku tak sahur sebab tak de mood + mata tak dapat nak bukak sebab kesan ubat yang aku makan tu kuat sangat. Baru berkesan. Padahal malam tadi sampai kul berapa tah SMS ngan Ztie. Dah tu, pagi-pagi dah rasa sangat pedih kat ulu hati. Gastrik? Oh Nooooo… bertahan la sampai buka nanti. Umph!




Nak macam mana?

14 kata-kata jiwang:

ztie said... BALAS

dah dah .. lenkali mun kelai pun.. padah jak... bang. sikpat tido... :P
ne tauk.. masa yang diberi pun jadi cukup ...
jaoh ya mudah nyoh rindu :D

teddyuna said... BALAS

wa.. so sweet.. una jenis x bangun sahur kalau dia kejutkn t una tdur balik. hik9

fLo said... BALAS

heee...sbr jak la amni...=p
ktk xtauk juak keadaan nya d ctok..
ada masa try agaknya ctok..dpt juak ktk ngga nya cmne..

Beautiful Stranger said... BALAS

kmk sik penah suruh deng bgnkn kmk waktu sahur..tp nya gerak juak. kmk bgn sahur kmk sik reply. bila mok tido baruk madah..'dah.tido lok'. haha ya jak..

Anne said... BALAS

get well soon dik.

annfrendly said... BALAS

ciannya.. dah pedih perut.. next time mesti sahur taw.. makan sikit pun takpe.. alas perut taw dik..

Faizal n Fashitah said... BALAS

Lerrr kitak nipon Ztie alu sik madah ngan amek. Pa juak crita kitakduak tek? da nya ngumpat pasal mek ka? juhhh juhh poret lok..

ainz said... BALAS

Ain tgk kamu slalu ke sakit..hurm..cepat2 sihat,tau..

eik`S noName said... BALAS

cian amni xsahur....
len kali usehekn sahur yer...biar sihat2 utk puasa... (^^,)

uSu iJamm said... BALAS

Mudahan cepat bait. Ya lah... besa ke main...

kal jis (im not carl zeiss) said... BALAS

gineylah? dah ok kah ktk tek? smoga ok2 jak hoh..

ciK LyndaWawa igUana said... BALAS

kitak demam ka deng? bebait..makan ubat sia.....

alinac lover said... BALAS

GASTRIK KE??

ztie said... BALAS

derio gago!

Newer Post Older Post Home