Monday, August 16, 2010

Pilih Jap!

Kamu, aku harus gimana ya? Stay dengan celcom O.U.X ke tukar ke digi postpaid?


Kalau guna celcom O.U.X,

Call mana-mana nombor 15 sen seminit.

Kalau yang dalam Xpax list aku, 10 sen seminit.

SMS dengan operator lain, 6 sen per SMS

Kalau dengan nombor celcom jugak, 1 sen per SMS

Kalau yang dalam Xpax list aku, 0.5 sen per SMS.

Murah ooo… Tapi sampai umur aku 26 tahun je. Lalala… de beberapa tahun lagi la…

Everage everymonth aku boleh guna RM40 ke RM100. Tengok keadaan. Bergantung dengan MOOD kamu!


Kalau aku guna digi postpaid yang RM50 tu,

Aku call, SMS, MMS yang supplementary nombor (family list), semua free. Supplementary pulak boleh sampai 6 orang. Ada sapa-sapa nak jadi subline aku? Erk?

Kalau dengan digi FnF, call 13 sen per minit, 1 sen per SMS. Okey jugak kan? kalau happy hour (antara 4-6 pm) call lebih murah. 5 sen kot seminit. Itu kena tanya ztie. Dia lebih tau sebab dia guna postpaid digi ni.

Kalau dengan nombor digi yang bukan supplementary dan bukan FnF atau operator lain, 13 sen per minit, 10 sen per SMS, 20 sen per MMS. Mahal sikit nak SMS, tapi call murah. Bek call la kan?

Everymonth bayar RM50 je. Tapi kalau aku dan kamu dua-dua guna postpaid, aku atau kamu kena bayar RM80 sebulan la.


Bebaloi guna celcom sebab kamu, mak, abang, adik dan close friend ramai guna celcom. Tapi aku jarang nak call or SMS. MMS apatah lagi. Dengan kamu je lah.

Bebaloi guna digi postpaid, sebab nak call mana-mana murah. SMS je la mahal sikit sebab tak ramai yang guna digi kat sekeliling aku ni. Paling-paling pon dengan kamu dan kakak aku. Itu pon jarang jugak. Tapi bolleh free kalau guna supplementary line tu kan? Haihhh….. paling berbaloi sebab murah nak call or SMS ztie. Wahahahaha… Itu sahaja. Tie, 24 hours boleh? *wink*



Tolong aku pilih,

15 kata-kata jiwang:

syahira ariff said... BALAS

digi jimat!!
tp org yg tak pakai digi nk tepon kita plak jadi mahal

ztie said... BALAS

ehem! boleh! 24/7 pun boleh. janji bateri tahan. bukan takat bateri hp. bateri dikpun pun tahan.. ngeee...

apa kata ktk duak medun pujok achie berik permission? hahaha...
:P

ztie said... BALAS

sekdalah.. org yg sik pakai digi mok kol kita pun murah. just yg mahal nya adalah org merah iaitu hotlink!

nabilah_2908 said... BALAS

kalau sy...sy ikut majority..

kalau kawan2..family ramai guna celcom..sy akan guna celcom.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
MISS RED SAKIT

ztie said... BALAS

FNF
call 10sen(5 sen for happy hour rate), sms 1 sen, mms 5 sen.

and if usage ktk more than rm75 (sik termasuk calling,sms,mms to FNF) just untuk nomo2 lain yg bukan dalam FNF and operator lain. .. ktk dapat discount 25%. mun more gk. around 50% tp kmk lupak berapa

Vivian said... BALAS

sik pernah terpikir mok pakey digi..kinek kmk makey OUX. dah dlm beberapa bulan gik akan tamat. huhuh

ILA HonEyBuNNy said... BALAS

CElcom...tp untk masa2 tertentu ja la..bila dah 26 tahun xjimat dah...haiyo...hehhe

ainz said... BALAS

Digi..digi..digi.. Hehehe... :p

Amni said... BALAS

dear syahira,
memang macam digi jimat banyak kan?

dear ztie,
hehehe.. kedong achie sik bisin 24/7 msg, call kmk kan? hahahha.. bateri hp mek yang sik tahan.. haha..
=P

dear nabilah,
kalau yang majoriti tu yang salu contact saya camne? erk?

dear BS,
jum la apkey digi.. hehe.... aok OUX jimat.. bah, sik lamak gik 26 la kitak ooo... hehe....

dear ila,
betul! tak jimat dah bila umo 26 kan? heee...

dear ain,
haruslah kan ain pilih digi sebab ain pakai digi.. heee.. pakcik L macam emo je pagi tadi.. wawawa...

ztie said... BALAS

ahh.. muji nya! janji kmk sik lupak msg nya juak. keh3....
juhlah.. kamon la.. yerr...

sekpa.. bukan nak meli hp pink tek ka ? :P

flo... said... BALAS

mek pake digi...dr dolok2 gk..hahaha..
mek asa digi plg jimat..hoohohoho...
give it a try..=p

mrnoble said... BALAS

ok. now i know u r below 26 :p
pakai la celcom sampai umur 26, pastu tukar ke digi :D

eik`S noName said... BALAS

pakai dua dau...hik3

ciK LyndaWawa said... BALAS

saya pengguna ketiga2 telco ya..maxis, digi n celcom..huhuhuhu

Amni said... BALAS

dear flo,
yeah! Nak pake tok.. hehe..

dear Mr Noble,
lama lagi nak tunggu 26.. hee...

dear eik,
yup! Macam nak guna dua. Eik bagi hp satu yek! Yang W61S tau.. heee

dear wawa,
biar benar kitak bah? Wahhhhhh....kenak la banyak gila nombor ya?

Newer Post Older Post Home