Saturday, August 21, 2010

Pecah Kaca Pecah Gelas, Ada Masa Aku Balas.. Eh?


Bangun sahur sendiri. Hari ni kamu tak kejut. Nape tah. Dengan malas nya aku ambil air kat dalam peti sejuk, ambil kurma sebiji, keropok ketam dan keropok ayam bawak masuk dalam bilik. Malas… sedang aku mengunyah keropok dengan keadaan sepra mengantuk telefon aku berbunyi. Terus segar mata aku. Tapi, bukan bunyi ringtone untuk nombor kamu. Haihhhh… aku tengok nombor yang tak dikenali. Sapa tah nak call pagi buta macam ni. Pukul 4 pagi. Akhirnya aku buat keputusan untuk angkat.


Aku : Hello…

Orang itu : (suara garau) Assalammualaikum..

Aku : Waalaikumussalam.. Sapa kah?

Orang itu : Aieee…. Sik kenal ka? Abang kitak tok… (Tak kenal ke? Abang awak ni…)

Aku : (Aku tengok handphone berkali-kali. Dengan nada lembut yang dibuat-dibuat menahan geram aku tanya lagi) Sapa ka o? (siapa yerr….)


Dalam hati dah nervous. Sapa la orang ni. Mana tah dia dapat nombor aku ni. Sebenarnya nak je aku jerkah orang yang mengaku abang aku. Tak pernah abang aku sesaja nak call aku pagi-pagi. Dan lagi suara ko memang tak sesuai jadi abang aku erk? Langsung tak hensome! ^&*%$#@


Orang itu : La abang kitak laa… (Laa.. abang awak la…) (cakap sambil menahan gelak + bunyi lepeh)

Aku : SAPA KAH??????


Tetiba terdengar bunyi macam suara kamu. Dan…. HAMPEH ko bang! Kenakan aku. Jahat gilerrrrrr…… Ztie, tolong! Jom ngenak medun! Heee…..

Thanks dear.. ingat kamu lupa nak kejut saya. Rupanya kamu tak de kredit. Saja je kan nak bagi aku marah pagi-pagi ni. Sib bek tak kena hamun. Lalalala….. Nak balas balik nanti. Wai and see...


Lalalala,

13 kata-kata jiwang:

Mr Noble said... BALAS

haha! :D

little black dress said... BALAS

ehehe..
so sweet..
;)

ainz said... BALAS

Comel sgt! Call jgk dia,kn?masin mulut ain.. ;p

ztie said... BALAS

kahkahkahkahka.. agik. raso! hahaha
keh3.. bah.. on! cmne tek ?? :P

syafawani said... BALAS

alolo..comel je..hehe

dLa said... BALAS

sweet gle2 !! :)

fLo said... BALAS

x la nya lupak bini nya nk....=p

ztie said... BALAS

aie. gik bangun flo tok tek

beautiful_rose said... BALAS

sweet...........

eik`S noName said... BALAS

keh3...amni kne...huk3 say tahniah tu abg amni...kah4
amni peace!!!

kal jis (im not carl zeiss) said... BALAS

wah untong ada jam loceng otomatik tiap pagi hehehe...

kal jis (im not carl zeiss) said... BALAS

wah untong ada jam loceng otomatik tiap pagi hehehe...

Faizal n Fashitah said... BALAS

Kenak si kaldu atas tok ngomen sampei 2 igek? oOoo mesti nya lapa kali hoh..

Newer Post Older Post Home