Thursday, September 23, 2010

Begini Akhirnya~


Kamu, apa yang terjadi kebelakangan ini buat aku sedar apa yang wife abang ipar aku cakap tu betul. Ingat tak masa aku, kamu, Chuah(Si kecik) dan Kakak Bety lepak kat Pustaka bagi ikan makan tu? Dia cakap macam gini kat aku. Lebih kurang la.. Tapi dalam Melayu la.. Mungkin dari pengalaman diri dia sendiri..

A woman marries a man expecting he will change, but he doesn’t.

A man marries a woman expecting that she won’t change, and she does.

Kamu, berubah kah aku? Dah jadi lain ke? Aku akui, kebelakangan ni rasa sayang tu tawar sikit. Entah kenapa. Tapi syukurlah. Ujian yang datang tu buat aku rasa sayang tu bertambah. Sebab tu aku tak maki hamun Minah-minah SOT tu. Paling-paling, kamu je la akn kena? Erk.. Sorry!

Aku mintak penjelasan kamu hari tu. Kamu cakap saja-saja je nak SMS nak call Minah Sot tu. Sebab bosan. Mula-mula marah jugak aku ngan kamu. Saja je kan carik pasal? Tapi hati tu cepat cool pulak kali ni. Sebab kamu cakap memang tak de apa-apa. Lagipon kamu panggil popuan tu kakak.

Dulu sebenarnya ada kes macam gini jugak. Tapi dengan Kakak dari Miri. Yang tu jadi Kakak Angkat kamu dah lama. Aku memang tak boleh terima ada title KAKAK ANGKAT ni. Nak asangat ke KAKAK? Bek aku jadi KAKAK kamu kan? Nak ke?


Aku : Betul nak lepaskan saya?

Kamu : Tak.

Aku : Nak saya pergi ke?

Kamu : Tak.

Aku : Habis tu nak macam mana?

Kamu : Sorry. Sayang sorang je dalam hati Abang. Memang Abang salah buat macam tu..

Aku : Kalau saya buat macam tu jugak, boleh tak?

Kamu : Tak boleh!

Aku : Kenapa plak tak boleh? Kenapa awak boleh? (Marah punya pasal. ‘AWAK’ je yang aku guna)

Kamu : Tak boleh laa…

Aku : Saya nak contact Bestfriend saya je. Syafiq, Marzwan, El.. Boleh? Tak pon, awak bagi la nombor telefon Abang Ayoy tu. Saya nak SMS ngan dia.. Saya pon bosan gak kat sini…

Kamu : Tak boleh. Mintak maaf. Tak buat lagi.

Aku : Kalau awak nak saya jaga diri saya, macam tu jugak la awak kena jaga diri. Awak kena la jaga diri awak. Esok-esok kalau tetiba la awak jadi artis, walaupon saya tak nak awak jadi artis, popuan-popuan tu akan buat cerita tau pasal awak. Awak nak ke?

Kamu : Tak nak…


Aku malas nak gaduh-gaduh. Last nyer, aku buat lawak bodoh lak. Tau kamu sangat sedih. Tak nak la menekan awak sangat. Selama ni pon kamu selalu buat aku bahagia kan? Takkan tak boleh maafkan langsung kan?

Kamu jumpa Abang Adi kat Bukit Bintang. Terus busking ngan dia malam tu…

Mudah-mudahan pengalaman ni buat kita sedar untuk menghargai masing-masing. Insha Allah.. Amin..



Saya dah tenang,

19 kata-kata jiwang:

ciK LyndaWawa igUana said... BALAS

erm..masing2 da pengalaman masing2....

cara penyelesaian nya gik ya...

marinahunny said... BALAS

lakukan yg terbaik utk kamu berdua amni..andai betul mirul tu jodoh amni, insyaallah dugaan mcm mana sekalipun kamu akan tetap bersama...

tangani mslh dgn fikiran yg matang..

ztie said... BALAS

tak tak jak di tauk.. nya jak tauk. kita sik leh? ekekeke..

saja jak nak carik kaie nak? ehehe ng ktk duak ya saja bersaja. eh.. dah . aapa d komen? sik cukup t ido laj tok

AmirFX said... BALAS

Setenang air d sungai jgn d sangka tiada buaya.. aaa.. Betul sik?! haha..

Amni said... BALAS

Dear wawa & Kak Marina,
terima kasih.. insha allah akan selesaikan dengan matang...=)

hani apandi said... BALAS

gertak sikit jak, sure sik berani buat gik..hehe..

alasan kedak syuk juak dolok, suka2 jak nak kaco..gila apa..kmk yang sakit ati tauk sik..

tapi now, mek 2 dah oke.p mek sunyi..mek cari lain boleh? haha..sikda msa koh..:p

nabilah_2908 said... BALAS

alhamdulillah...semua dah kembali normal...

lepas ni hati2 la selalu...jgn sampai perkara ini berulang lagi.. :)


jom ke APA KATA HATI pulak,
WATAK ATOK DALAM ESC

kata kila said... BALAS

insyaallah kila doakan.sellaunya masalah mcm ni yg buatkan masing2 menghargai..yg lepas tu lepas.insyaallah

.sweet-ants. said... BALAS

cinta tak bermakna jika x ada syg, rndu, cemburu, dan slh sgka..tu smua akan mnguji dan mnguatkan hbgn

.sweet-ants. said... BALAS

cinta tak bermakna jika x ada syg, rndu, cemburu, dan slh sgka..tu smua akan mnguji dan mnguatkan hbgn

Syida Shukor said... BALAS

penat membaca sequel gaduh mulut ni . kelakar jaa . haha . biarkan saja diorang . lepas ni u tenang2 saja dengan mirul :D

erolnukman said... BALAS

=)

LotsOfLove-Pearls said... BALAS

Kalau saya berada di dalam situasi tu, tak tau cmner pula tindakan saya. Setakan ni, oklah..
esok lusa, tak sure lak..

HonEyBuNNy said... BALAS

alhamdulillah...moga semuanya ok ye....selesai elok2....amin...

Sesumpah said... BALAS

huyoohh busking



cool
:D

Amni said... BALAS

Dear Ztie,
hehe.. angol! aok. nang suka kelaie bah.. tapi kelai tok sik dasat gilak lah.. hahaha..

Dear Amir,
yalah.. jangan carik pasal.. lak ada kenak gigit boyak..=P

Dear hani,
hehe.. kisah kmk gik okey dari kitak hani.. kisah kitak dasat gik.. mun kmk lu sik nuleh mek gik nya koh mun sampei kedak ya.. huhu... sik cukup kuat kmk....

Dear nabilah,
insha allah... thanks dear..=)

Dear killa,
betul. tak perlu fikir lagi kan? =)

Dear Sweet ants,
hehe.. sangat setuju dengan kamu. asalkan tak menyusahkan diri sendiri sudah.. kan?

Dear syida,
thanks dear.. insha allah... hehe..

Dear erolnukman,
anda hanya mampu tersenyum? haha.. nampak macam kmk queen control ka? haha... ka kitak pernah juak polah kedak ya? hehe...

Dear LOLPearl,
Insha allah.. Allah bagi kita ujian yang setimpal dengan kekuatan kita sebenarnya kan? hehe..

Dear ila,
okey je dear..=)

Dear Sesumpah,
hehe... busking?

erolnukman said... BALAS

ish..sik pasal2 lalu kita d tuduh sama...apa lah kamu ni..hahaha!! senyum jak lah...sik brani nak komen lebih2...quenn control?xda lah kot...ya namanya sayang...hehehe

Amni said... BALAS

Dear Erolnukman,
buakn tuduh la... tanyak jak.. hehe.. ney tauk ada pengalam macam ya.. hehe... HARUS SAYANG! =)

dLa said... BALAS

alhamdulilahhh :)
congrate dear :)

Newer Post Older Post Home