Tuesday, September 28, 2010

Buat Malu Yuna Je Kalau Dia Dengar~


Hari itu, aku melepak dengan kamu di Dayang Food Corner. Aku bawak gitar, kamu pon bawak gitar. Lepak sambil training lagu Nur Kasih. Seperti biasa, Aku main melodi, kamu men chord. Tak tau kenapa aku lebih suka men melodi dari chord. Walhal men chord lagi senang dari melodi. Men melodi kena kaji taugeh dia satu-satu lagi. Kalau chord, dengar bunyi pond ah tau chord apa orang main kan? Itu kamu. Aku tak cukup power. Sebab tu aku lebih suka carik kat internet! Tetttt… Memang aku malas.

Masa kamu perform kat depan Dayang Food Corner tu, aku practice lagi kat belakang. Konon-konon nak lawan kamu. Ngeee… Berangan! Kamu main classical, aku men biasa je pon dah terkial-kial. Ada hati nak lawan kamu?


Sedang aku practice tu, tiba-tiba Mr. Atiqah menoleh ke arah aku.

Mr. Atiqah: Fewitttttttt! Yuna! Bah, sila lah ke depan…

Aku : Ish! Segan je.. (blushing)

Kamu : (main lagu Nur Kasih yang aku tengah practice) Jom!

Aku : (gelak je)


Orang kat sekeliling dah tengok aku. Tunggu respon aku. Mestilah aku tak nak ke depan kan? Gila apa? Tak de kerja ke? Baik aku balik! Ngee…




Tersipu-sipu,

22 kata-kata jiwang:

labulabi said... BALAS

oo.pande main gitar duhal.salah satu impian kmk ya.suk kmk nengar org memetik gitar eh.feel abis la.petikan paling best pernah kmk dengar lagu still loving u kumpulan kala jengking.

Amni said... BALAS

Dear Labulabi,
alahai~ sedihnya juak lagu ya.. sob.. sobb... ngeee....kmk main pakey suk2 kedirik jak.. hehe..

ztie said... BALAS

ktk maseh utang tunjuk ajar ku sifu~

kata kila said... BALAS

jangan show muka kamu pakai shawl, pegang gitar .nanti org ongat salah msuk blog

ejekekeke

Amni said... BALAS

Dear Ztie,
haha... insha allah.. tapi kmk tok sik pandey ngaja.. mintak cikgu medun aja k..=P

Dear Kata Killa,
saya tak reti pakai shawl.. dah tentu la saya bukan Yuna kan? ngeee..

flo... said... BALAS

hehehe..xmok yuna eh...mok amni!! bh plh gk lagu ktk pun...pasya masok dlm utube..ne tau tup2 ada komposer mok mbik..yahhh~~~

Amni said... BALAS

Dear flo,
ada kmk kenak pangkong mirul.. ahahhahah... ada hati mok lawan nya kah? ngeee.... matik kita.. larikkkkkkkkkkkkkkkkkkk......

tiafazunia said... BALAS

waaaa!
reti men gitarr ?
nak dgr! nak dgr!
mesti besh kann ? :)

nisrin said... BALAS

ko ada mscall aku ptg smlm mkul 6 lebih x? ada no digi sarawak..

Vivian said... BALAS

boleh ajar sik? kod D jak mek tauk. ahahah lagu yesterday..the bettle. ahaha

Amni said... BALAS

Dear tia,
heee... segan je.... =P

Dear Jie,
a'ah, aku call. tapi tak de benda pon... saja...

Dear Sis V,
Iyerrrr...... serius the bettle? =P kmk nak ngajar tok sik berapa nak pandey.. tapi mun cikgu mirul, boleh... hehe... gik simple2, okey jak.. he

Vivian said... BALAS

owww..netak kmk salah eja! the Beatles la....hhuuuhuhu...sik mok mek main..keruk jarik..mok jaga jari i yg halus mulus tok..yerr..hahaha

Kakmim said... BALAS

wow! boh malu2... dpt lwn yuna.. best2... yuna serawak

Amni said... BALAS

Dear Sis V,
gia ka eja? kmk pun sik tauk..=P opuan senang gik main kata mirul.. sebab tangan lembut.. sik juak anco jarik mek yang halus mulus tok...iyerrr...

Dear Kak Mira,
adei! sik sanggup mek! biarlah Yuna berjaya.. mun kmk main lak lu tenggelam Yuna.. ekeke...perasan!

ainz said... BALAS

practice lg..practice make perfect..mane tau yuna tercabar dengar kamu main gitar satu hari nnt..heee....

mrnoble said... BALAS

power aa main gitar kat public :)

Amni said... BALAS

Dear ainz,
heeee.... ada lak! main untuk suka2 je.. tak de hati pon nak alwan yuna..=P

Dear Mr Noble,
tu tempat lepak yang selalu kitorang pegi.. so memang dah biasa ngan orang2 kat situ.. cuma hari tu terlebih menjdi perhatian sebab Mr. Atiqah tu bising... hee...

gadisBunga™ said... BALAS

deng!!! gile ah!

cecite kite yg belum penah tercapai lagi. dah bagitau mak nak beli gitar n belajar. tapi mak ckp, 'kawen dulu!'

huh!

nabilah_2908 said... BALAS

ha...dh dpt tittle Yuna...(^_^)

jom ke APA KATA HATI pulak,
TRANSFORMASI

Amni said... BALAS

Dear GAdis Bunga,
hee.. belajar sendiri sudah.. beli sendiri jugak..=P

Dear Nabilah,
ahha... tak nak YUNA! Nak AMNI!..=P

erolnukman said... BALAS

ffeewwwiitttt...yuna! hehehe....oh bulannnn....

Amni said... BALAS

Dear Cikgu Erol,
tolongggggg.... kmk sik suka Yuna.. suka ana raffali.. he..

Newer Post Older Post Home