Monday, January 17, 2011

Andai Kamu Sudi

Terharu baca komen kawan-kawan kat entri, Bisikan Hati Kecil, Doa & Harapan : Khas Untuk Kamu, dan Puisi Untuk Kamu. Lebih terharu bila pemuisi hebat, Kimi Ismawi pun komen jugak entri aku. Cikgu Erol dan Kak Vi soh aku jadikan puisi aku sebagai lirik lagu. Eh? Kamu pun tak nak ambil untuk jadi lagu, ni kan orang lain kan? Okey, aku tipu! Kamu pernah buat satu lagu dari puisi aku. Hee.... Zati dan Zara cakap boleh buat rap. Aku nak je dengar dorang tu rapping dengan puisi aku. Lalala....

Ni tengah berusaha untuk mengembalikan mood menulis entri macam biasa. Berusaha untuk selang selikan puisi dan entri seperti biasa. Sebab kamu pun bukan baca kan kalau aku buat puisi. *merajuk*

Jalan dari satu blog ke blog lain.. baca satu-satu status orang post kat wall kamu, ada yang mintak kamu untuk buat lagu dengan puisi mereka. Grrr.... Kalau kamu buatkan, aku merajuk! *ugut*

Hee... Silalah.. Aku tak kisah pun. Terpulang dengan kamu. Mungkin sebab puisi aku tak memikat hati kamu, sebab tu kamu tak berminat untuk jadikan dia lagu kan? No problem. Puisi aku pun sekadar goreng-goreng je. Bila Kimi cakap aku nyer puisi tak terlalu moden dan jarang dah orang buat puisi macam aku, aku langsung tak faham. Aku tulis je. Tulis dari hati. Sebab kamu inspirasi.













Tulus,

13 kata-kata jiwang:

Kakmim said... BALAS

mun jiwang nang byk idea keluar... dolok kmk suka juak molah puisi tp xtauk sine mek engkah.. ada juak mek upload tp kt blog lamak... kmk dh delete.. hehehe... teruskan berpuisi.. good job.. x semua urg berbakat mcm ya

ztie said... BALAS

kmk molah melodi alwakilkan org lain rapping ble x?hahaha...see..ada org setuju puisi ktk dpt k rapping.hehe

Anonymous said... BALAS

dah boleh bergandingan ngan mirul ni, jd penulis lirik :D

Vivian said... BALAS

sik kesah la sbb ya satu self expression bah..dlok2 kmk pernah juak kedak ya..suka..ntah..tp kinek sikda gik..

teruskan ok.

D I N A S O R ! ! said... BALAS

kdg2 sumthg yg dr hati lebh real gik dr yg direka2 gya jak... :)

Faizal n Fashitah said... BALAS

Aok hoh...gud idea. Jadikan puisi kitak as lirik lagu. Lak soh mirul belagu. Mun kitak simok, lak mek jak la molah puisi pas ya mek merik ngan mirul soh nya belagu jak hehhehe...

erolnukman said... BALAS

tp nang bnr juak aih..bukan senang nak jadikan lagu puisi nak d tulis org lain koh..mst problem nak molah melodi..

tiafazunia said... BALAS

bestnye klu dye buat lgu dari puisi dr yg amni buat kan ?

heeee.. ;) berbakat betul!


ayat last tuh sungguh sweet! ;D

niesz said... BALAS

tu name nye ade bakat tau..xsemue org menghargai bakat yg kite ade..yg penting, jgn pts asa ya.. :)

Nisya said... BALAS

Siboh cam ya. Kitak punya puisi bagus bagi kamek.

white rose said... BALAS

tulis je...
tulis ikut suka hati kita je...

fiezah91 said... BALAS

haha..ilek2.. tulis jak.. best apa..

Kimi Ismawi said... BALAS

pemuisi hebat???? malu baca dpuji giya.... (sila2 sukat diameter kembang hidung saya)

maksud kmk rima ktk terikat. bagus ;)

Newer Post Older Post Home