Wednesday, February 2, 2011

Hidup Tak Selalu Cerah

Malam tadi ke McD dengan Leeya. Kawan lama. Berkawan sejak aku berusia 18 tahun. Oh! Serius dah agak lama. Dan dia salah seorang kawan yang aku betul percaya untuk bercerita. Sama macam dia. Aku juga teman untuk dia meluah rasa. Leeya bukan lah seorang yang sangat mudah meluahkan apa yang dia rasa.

Cerita kami berkisar tentang hidup. Seriusss Double Cheese Burger yang aku pesan langsung tak terusik. Sampai sekarang masih kat dalam beg sandangku. Berfikir dan berfikir cerita Leeya.

Leeya : Kalau ko ada masalah, ko fikir satu je. Ada orang sebenarnya yang susahnya lebih jauh dari kita. Tu yang buat aku kuat.

Leeya : Lelaki ni kalau kita nak kongkong pun susah jugak. Biarlah dia nak kawan dengan sesiapa pun. Kalau jodoh kita kuat dengan dia, insha allah akan dengan kita jugak ke akhir hayat. Banyak mana pun dugaannya. Dan apapun yang berlaku, anggap je semua ni dugaan. Jangan mudah melenting.

Leeya : Kalau dia sebenarnya bukan jodoh kita, tapi kita beriya-ria jugak nak pertahankan, kawen, akhirnya nanti mesti bercerai. Tu yang banyak kes cerai sekarang ni.

Banyak yang Leeya cakap buat aku berfikir dan berfikir. Semalam macam-macam cerita kawan-kawan yang aku dengar pasal kawen, tunang, restu keluarga. Macam-macam.

Apapun, solat tahajud, solat hajat selalu. Mudah-mudahan sakitnya pun hidup ni, kita akan kuat selalu. Insha Allah.

Take care Abang!







8 kata-kata jiwang:

A.s.t.i.n.a said... BALAS

zaman telah berlalu...

susah menar kinek tok nak pertahankan sesuatu... mek pun dah kepak asa... tetiba mek emo.. nangis lok.. pinjam shoulder k puss ingus..

Hanis MY said... BALAS

semoga kalian punya jodoh yg kuat...

farhan said... BALAS

huhu.....btul tu..solat2 penting...dtg la blog saya lawat2

s.y.a.r.q said... BALAS

jodoh semua kat tangan Allah..Kalau kita xde jodoh dgn laki tu, tapi dipakse2 untuk adekan jugak jodoh tu mesti akhirmnye x bahagia jugak

♥Ismi Huda♥ said... BALAS

mutoi2.. kalau ad jodoh InsyaAllah x ke mn..

sYazY_dZaiMa said... BALAS

Bena. Lelaki tok susah mok padah, pompuan camya juak nektok. Iman orang kuat macam ne,kadang2 ada juak yg polahnya runtuh. Mek tok mun dpt xmok kongkong sapa2 la tp dh nama pmpuan,jeles me kuat tp dgn sorang ajak,hrp2 xdala nektok. Walaupun mek dh 5 thn lebeh ngan awg tp bgong juak bila dgr byk yg dh jadi. Sama2 jak kita doa agar semuanya sikda pa2. :)

faz_e said... BALAS

Wah, mkn McD?
sedapnyer~ =)

Poyaty said... BALAS

betul kata leeya tu amni. saya pon slalu pk bnda yg sama, klau dia nk buat jahat, dia buat juga, penat halang je lah kita

Newer Post Older Post Home