Friday, May 20, 2011

Dah Ludah, Jilat Balik


Tergerak nak tulis bila baca status kak Kembojha kat twitter. Oh ya, aku ada twitter jugak. Nak tweet-tweet ngan aku, meh klik SINI. Kamu pun ada acc twitter jugak. Klik SINI.

Tapi sebenarnya susah nak bercerita bila benda tu bukan dari hati kita kan. Mungkin jugak kerana benda yang jadi kat aku tu, dah lama berlalu. Sebab tu, bila nak ingat balik, aku dah tak rasa apa dah. Mungkin kerana aku dah maafkan orang yang layan aku macam gitu.

Tapi dari kes "Dah Ludah, Jilat Balik" tu, aku belajar erti hidup. Jangan mudah sangat percaya dengan orang. Nak buat baik pun berpada-pada. Tak semestinya yang sangat close dengan kita, yang kita kongsi cerita tu adalah yang sahabat sehati sejiwa kita. Kadang-kadang yang menjatuhkan kita tu la orang yang paling rapat dengan kita kan? Dah banyak sangat contoh. Kat Tv pon banyak kan?

Dan dari situ jugak, aku jadi orang yang lebih banyak diam dari bercakap. Maksud aku, dengan orang yang aku tak kenal sangat. Kalau dengan Ztie? Pleaseee...tak de maknanya nak senyap-senyap ngan dia. Haha...

Berkawan biar beribu.
Nak percaya, kena risik-risik dulu..

Errr....


Motif menulis?????

6 kata-kata jiwang:

TIA OF REVENGE said... BALAS

hihi.ada2 jak ktk. rajin update kinek oe. :D

kata kila said... BALAS

motif : bila nak umum kahwin ni ekekekke (takde kaitan)

d_tieah said... BALAS

Ermmm.. Nyalah owh.. Kadang2 mun rapat lebih gilak senang orang nak ambik kesempatan.. Apa apa pun berhati hati jak lah.. Jangan mok cayak orang 100%


Entry Terbaru 1 : Al-Fatihah Buat Pemilik Blog Telordibasuh a.k.a Hakim Kamal
Entry Terbaru 2 : Nur Kasih The Movie ; Tonton Bersama Fizz Fairuz

[sutera kasih] said... BALAS

bkn semua boleh simpan rahsia kita..sebaiknya mengadulah dgn DIA :)

ztie said... BALAS

Hoi hoi...kmk tok penyupan.. Harus ktk supan juak bila nemu kmk.. Hahahaha.. Minggu depan I balit mem... P kejap jak d kch.. Sari jak.. Lepak-ing jap juh... D11 ka. Hahaha sik lari juak aku lok ekekekekeke

SyAfaWaNi ♥‿♥ said... BALAS

betoi! susah nak percaya or skang ni kan..even kadang2 tersenang percaya jugak ;(

Newer Post Older Post Home