Sunday, May 29, 2011

Yang Penting 'Bukan Yang Lebih Baik'

Dah baca entri pasal Blogger Sarawak Gathering? Baca SMS last kamu tu? Ztie buat lawak. Soh reply dengan ayat jiwang. Yess... blog jiwang. Tapi nak guna ayat puitis bangat dengan kamu, memang tak lah kan? Balik tu aku SMS kamu,

Aku : Bila baca balik SMS abang tanya pasal ada tak kenalan lelaki yang lebih baik dari abang masa gathering tadi, orang tibe-tibe terfikir, kalau ada yang lebih baik dari abang, abang nak orang buat apa?

Kamu : Tak nakkk!

Tersenyum aku.

Kamu, its not about siapa yang lebih baik yang kita jumpa dalam hidup ni. Kita tak dapat nak kenal orang yang lebih baik dalam masa beberapa minit, beberapa jam, beberapa hari. Aku dah jumpa kot lelaki yang aku rasa terbaik. Tapi bila dah lama, makin dia kenal kita, makin dia nampak kekurangan kita, makin dia akan menjauhkan diri.

Tak semua orang akan boleh terima kita seadanya, terima baik dan buruk kita tanpa soal kan? Mula-mula semua nya manis. Dah lama-lama semuanya terserlah siapa sebenarnya masing-masing kan? Tapi still setahun dua tahun, masih banyak yang perlu kita terokai. Masih banyak yang kita perlu belajar.

Yang penting bukan orang yang lebih baik yang kita jumpa. Tapi, macam mana nak baiki diri jadi lebih baik untuk masa depan kita. Yeah!

p/s : Cuma pandangan aku. Kamu?

8 kata-kata jiwang:

Hanis MY said... BALAS

fewittt i like i likeeeeee... betul tu amni...choose the one that u feel complete with him... tetiba rasa excited nk g wedding amni eh apekahhh haha...

nabilah_2908 said... BALAS

cemburu itu tanda sayang...hehehe.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak ;
JUARA MENTOR 5 - TAHNIAH SALMA!!

[sutera kasih] said... BALAS

setuju ngan ktk..berusaha perbaiki diri jd yg lebih baik dan sentiasa berusaha dan berusaha..

Pembunuh Tanpa Bayang said... BALAS

tak perlu berpaling asal saja kau yakin yang dia terbaik buat kau.mengapa perlu lihat yang lain sedangkan yang ada di depan mata sudah cukup sempurna buat kau.

ieda said... BALAS

setuju .. hanya diri sendiri boleh menilai diri sendiri :)

Titel said... BALAS

amboi! sweetnye korang! <3<3

Yang penting bukan orang yang lebih baik yang kita jumpa. Tapi, macam mana nak baiki diri jadi lebih baik untuk masa depan kita. Yeah!

YEAHHHHH!

Liyana Zahim said... BALAS

Jdlah dri sndri shj.. Cri yg trime seadanya.. Sy dr.cinta pon boleh taw~ Hahaha~

fadh leyanie said... BALAS

mmg betul bkn semua org boleh terima kburukan kita..tapi kalau yg betul2 faham kita dia akn terima baik buruk dan berusaha mmperbetulkan apa yang buruk..yg penting sikap saling mmpercayai..yeayhh!

Newer Post Older Post Home