Wednesday, May 18, 2011

Zaman Berubah

Percaya atau tidak, hidup banyak berubah sejak keluar U, habis belajar dan melangkah ke alam pekerjaan. Kalau dulu, selalu puasa sunat Isnin Khamis, sekarang tidak lagi. Hari-hari nak makan. Perut lapar. Nak-nak lagi kalau dapat member kat office yang rajin bawak makanan macam Mimie. *mi, kamek di atas*

Kalau dulu, Al-Mathurat jadi amalan pagi dan petang. Sekarang? Mata mengantuk tu buat rasa malas nak amalkan. petang-petang plak, macam best tengok TV lepas Solat Maghrib. Solat pun macam-macam tergesa-gesa sebab nak tengok cerita Melayu Tv3 ataupun cerita Indon Channel 104. Baca quran? Lagi laa... Lambat nya nak baca. Sehelai pun susah dah.

Kalau dulu, sebelum tidur tu, macam-macam je amalam nya. Nak ikut Rasulullah, kena buat cara Rasulullah walaupun tak 100% kan? Tapi skang, letak je kepala kat bantal, baca doa tidur, 3 qul, terus lelap dah mata. Mana istighfar nya, mana doanya yang panjang sedikit. Dah lupa nak maafkan diri sendiri dan orang-orang sekeliling.

Zaman berubah. Usia meningkat, macam kurang pulak amalan. Mujurlah ada yang selalu ingatkan. Terima kasih. Kerana itu aku suka di sini. Mulakan hidup baru lagi. Moga esok lebih baik. Semangat!


9 kata-kata jiwang:

mye said... BALAS

goodluck!..
diriku jua smakin hanyut dgn ksronokan duniawi..
smoga Allah mbimbingku ke jln yg benar sblum trlambt..
huhu

SyAfaWaNi ♥‿♥ said... BALAS

aminn semoga esok lebih baik :)

Cik Cammy Lia said... BALAS

betul2...makin lama manusia makin alpa dgn nikmat dunia.. *peringatan untuk diri sendiri jugak *

kata kila said... BALAS

hurmmmm. aku tak tahu nak cakap apa dah. banyak sangat perubah aku lalui

Hanis MY said... BALAS

yosh ganbare! samalah amni, akak pun cmtu, dh makin berkurang, tak macam dulu... patutnya lagi meningkat umur lagi banyak la amalan kan...sama2 kita saling mengingati k...

Jue said... BALAS

pergh mun aku sure btmbh sihat mun pat member office camya koh hehehe

labulabi said... BALAS

semoga esok lebih baik dari hari ini.hehe..

[sutera kasih] said... BALAS

amalkan surah al-mulk sblm tido pun bagus..pendiding..tp makin dh tua tok, makin mls buat amalan huhu

ainn said... BALAS

betul tu.. kalo dulu nak makkan, makan nasi ekonomi je, tapi skarang mintak kat adik 5 hinggit g beli oblong..

kalo dulu nak kol pakwe kene kumpul duit seminggu, tapi skang mintak je kat anak buah top up. hehe..

Newer Post Older Post Home