Monday, June 6, 2011

Geram Tau!

Sedang seronok menonton Nora Elena kat ruang tv, si kecik yang paling besar yang semua orang panggil kakak menjengah dengan muka tak siap dia lepas mandi.

Kakak : cik, dah mandi belum?
Aku : belum... *mata tengok tv*
kakak : cik, tolong cari baju kakak..
Aku : jap lagi ea.. Tunggu iklan..
Kakak : okey... Cik...
Aku : yerr...
Kakak : boleh tak kakak panggil cik, kak ni..
Aku : *terus pandang dia* hah?
Kakak : yer laaa... Kakak nak jadi anak nek nah.. Jadi cik, kakak panggil kak ni la..
Aku : amboi!
Kakak : alaa.. Cik kan tak kawen lagi.. Panggil cik, kak ni la.. Sama macam abang amir..
Aku : *gelak*

si kecik sorang ni kan. Ada-ada je. Pagi tadi die kejut kakak aku soh anta dia dan mak aku pegi office mak aku. Dah tu dia ketuk banyak kali pintu bilik aku. Bila kakak aku tak bangun, dia membebel.

Kakak (si kecik) : ngah nor! Bangun la... Tu la malam tadi balik lewat. Mana tak susah nak bangun pagi. Ni lambat dah nenek nak masuk office.

Aku yang sedang gosok pakaian ni terus tergelak.

Kakak (si kecik) : cik pun sama. Malam tak tidur. Dah tu, masuk office lambat.
Aku : eh! Mana ada. Cik ni tidur awal, bangun awal tau!
Kakak (si kecik) : iyer la tu...

Oh please! Aku plak kena. Geram tau dengan si kecik tu. Baru 7 tahun. Tapi cakap macam dah besar je! Gelak panjang aku dibuat nya. Dia la teman bergaduh aku bila kamu tak de.

7 kata-kata jiwang:

k a k L a m p said... BALAS

hahah bdk2 kalau dh strt membebel. penin seh pale.. ai ponpnh kene ngan my niece.. nak ngamuk jerk ngan die

mye said... BALAS

untungla da org yg sudi nak melayan kte..
hehe

fiezah91 said... BALAS

ahaha. biasa la ya biak kecik. nang gia. selalu juak kenak. haha :D

fLo said... BALAS

hahahahah...cute da jak...ceredit jak mulut...kmk suka miak kecik byk ckp kedak ya...geram!

Faaein Talip Roy said... BALAS

bebudak kecik zaman skang.. cakap macam orang dewasa aje lagaknya.. heehehe...

Nur Liyana said... BALAS

haha..budak nie..nak tgk dia..mesti comel..!!!hahhaa

SyAfaWaNi ♥‿♥ said... BALAS

bestnya ada peneman si cilik..hehe

Newer Post Older Post Home