Sunday, June 12, 2011

Mati Lemas

Kamu, lepas Subuh pagi tadi, tertidur. Mimpi pelik-pelik. Ish. Tak suka. Tapi aku sambung balik tidur. Entah pukul berapa. Rasanya pagi dalam pukul 7, aku terbangun sebab mak kejutkan.

Mak : dik, abang bus meninggal. Lemas di masja sebab nak selamatkan kereta kontrol dia kat kolam tu.
Aku : *dalam mamai* abang bus mana plak mak?
Mak : ya allah, anak cik mon kamu laa...
Aku : *terus terbangun* hah? Bila?
Mak aku : jenazah orang jumpa malam tadi. Kol 10 malam. Skang masih kat hospital.
Aku : *terdiam*

Baru Sabtu lepas aku dan mak ke rumah Cik Iteng, kenduri arwah suami Cik iteng. ni tiba-tiba plak sepupu aku, abang bus meninggal. Hemm... rejab memang meninggalkan banyak kenangan yang sedih. Beberapa tahun lalu, bapak aku juga meninggal pada bulan rejab.

Ya allah, kau tempatkanlah mereka dalam kalangan orang-orang yang beriman. Amin..

P/s : kejap lagi mungkin akan ke rumah cik mon untuk ziarah jenazah.
P/s : petang ni kamu ada gathering dengan student AF yang lain. Take care dear..

8 kata-kata jiwang:

mOon jOhari said... BALAS

...setiap yang hidup pasti akan merasa mati...
takziah...
alfatihah...

nabilah_2908 said... BALAS

Al-fatihah buat sepupu Amni...Allah lebih sayangkan mereka...

Hanis MY said... BALAS

Al fatihah...ya Allah, kalau Dia nak tarik tu bila2 masa je kan

p/s:amni..akak pun suka pakai sm dgn hubby...:) rasa cm sonok je bila pakai benda sama....

ztie said... BALAS

Duhal org d kenal ktk. Malam tdk dh kmk dgr psl ya. Sidak umah and kwn mek pdh. Sidak g sia. Ada kmk tweet psl ya nanyak.. Ada ndah sidak pdh nya bunuh drk

habsahharun said... BALAS

Alfatihah..

Cik Eka said... BALAS

Takziah dan Alfatihah

farah wahedda said... BALAS

alfarihah...kita doa kan sama2 smoga rohnya dicucuri rahmat..jgn sedh2 ye =)

nawal addina said... BALAS

al fatihah . may ALLAH bless , n yg paling penting . la tahzan :)

Newer Post Older Post Home