Monday, June 20, 2011

Paku Dulang Serpih, Mengata Orang, Dia Yang Lebih

Hari Sabtu lepas, sedang sibuk dengan persiapan untuk kenduri ayah, sempat lagi aku dan mak aku jemput Mak Cik Ra di rumahnya. Sambil tunggu Mak Cik Ra bersiap, aku melayan cerita hindustan kat TV 2.. Lakonan Rani dan Salman Khan. Serius sedih. Sampai sedu sedan aku. Dan sempat aku tweet cakap, "Kalau lah aku jadi Mili, tak tau pe nak jadi".. Tak sangka rupanya tweet aku tu menarik perhatian kamu.

Pagi tadi kamu tanya,

Kamu : Mili tu sapa?

Aku : Kenapa?

Kamu : Tak de la hari tu cam sedih je pasal Mili tu.. Pasal eksiden tu. Kenapa?

Aku : oh! Tak de... cerita hindustan...

Kamu : Hah? Cerita hindustan? Ingatkan apa la yang sedih sangat.

Aku : Serius sedih b cerita tu hari tu. Mili tu laki dia meninggal eksiden. Tak tau la kalau orang jadi dia. Nangis-nangis orang tengok.

Kamu : *gelak berabis* Cerita hindustannnnn? *gelak lagi. Jahat oh kamu*

Aku : Alaa.. orang suka lakonan Rani la.. Orang start minat hindustan masa cerita Kuch-kuch Ho Ta Hai tu. Kan ada Rani. Kalau tak, memang tak tengok la...

Kamu : Errr.... sama la...

Aku : *gelak besar* cakap orang.. orang tau abang pun alayan hindustan kan? Masa kat Kuching abang pernah cakap ngah tengok cerita hindustan....

Kamu : *gelak lagi* Sampai ada CD tu...

Aku : Tau tak pe.. sanggup ulang banyak kali....





Kelakar! Paku dulang serpih, mengata orang, dia yang lebih. Kan Bang? *sigh*

12 kata-kata jiwang:

SyAfaWaNi ♥‿♥ said... BALAS

rani cantik sangat kan :) mata dia lawa!

Iffah Afeefah said... BALAS

hahaha sengal je

mmg kene tajuknye

labulabi said... BALAS

wakakakaka.lmk x layan crita hidustan eh.

Amni said... BALAS

Dear Wani,
amni suka suara dia.. hiks...

Dear Iffah,
hahahah.. memang.....

Dear En. Labulabi,
hehe... kmk sama juak.. sabtu ya pun segal tertangga... mun ndak nang sik nangga la.. hehe...

ztie said... BALAS

uh... 3 idiot... my name is khan.. we are family.. layan dohh..kekekeke

[sutera kasih] said... BALAS

hehe biasala ya manusia..suka netak org, pdhl dirik mpun sma juak..lucu ktk duak

Amni said... BALAS

Dear ztie,
hahahahah.. sama juak duhal.. ekekeke....

Dear Syaza,
nya sik sangka.. sebab sebelum tok kamek pernah nyelak nya bah.. so nya sikmok padah pun mun nya minat industan.. ekeke... tapi kmk tau..=P

apik pehe said... BALAS

huhu..paling tak suke..huhhhh

Hanis MY said... BALAS

haha sgt comel ok! owh dah lama tk tgk industan n also dh lama tak tgk lakonan rani yg beautipul itu

anismelon said... BALAS

anis pon dah lame xlayan hindustan..bukan layan tb sangat pon..heee..:)

ainz said... BALAS

Biasenye org laki ni xngaku minat hindustan..macho la konon..xtgk cite cinta..padahal,depa yg sedu sedan depan tv..kita je yg tatau..huuu...

Amni said... BALAS

dear apik pehe,
tak suka hindustan ke? Hiks!

Dear kak hanis,
kan? Cantik kan dia? Amni suka sangattt! Hehe.. Berangan tu nak cantik macam dia.. Hehe

dear anis,
mungkin sebab lagi best layan tenet kot kan? Hiksss... Mmg dh lama jugak tak tgk hindustan sebab sibuk.. Hehe..

Dear ainz.
Hahaha.. Tak tau la dorang sedu sedan tak.. Tapi mirul layan jugak aa kadang2.. Hehe..

Newer Post Older Post Home