Tuesday, July 5, 2011

Haven't Met U Yet

Semalam sangat sibuk. Satu hari macam lama je tak update blog. Biasa kalau terbangun tengah malam pun sepat lagi nak update blog. Dua tiga menjak ni macam tak boleh plak. Sebelum pukul 12 dah ngantuk. Masa tidur, akan tidur betul-betul. Adakah ini penangan VCO yang saya amalkan? Mungkin.. Bangun pagi dengan semangat.

Sempat ke Avail Beauty Sdn. bhd. Ada talk pasal Bio Sanitary Pad. Bila dengar cerita berkenaan pad dipasaran yang diperbuat dari kertas dibuang yang dikitar semula menjadi putih seperti kapas, aku jadi geli. Macam tak berani dah nak guna sebab bahan kimia yang digunakan untuk membuat pad di pasaran tu boleh mengundag kepada kanser yang sangat berleluasa sekarang.

Aku terfikir. Kenapa dulu zaman nenek-nenek kita jarang kita dengar tentang kanser kan? Sebab zaman nenek kita dulu, kebanyakannya guna kain sebagai pad. Kalau ada pun, maybe sebab keturunan. Masyarakat sekarang, tak kira ada keturunan ke tak, semua ada kemungkinan untuk dijangkiti kanser. Ini disebabkan pad yang kita kira selesa dan murah yang dijual di pasaran yang kebanyakannya diperbuat dari kertas terbuang.
Boleh imagine macam mana rupa kertas terbuang?

Hem.. Bertukarlah kepada biosanitary pad. Dia bukan sahaja bagus disebabkan dia diperbuat daripada kapas 100%, tapi kandungan herbanya membantu masalah-masalah yang dihadapi perempuan, wanita dan gadis, seperti senggugut, sakit belakang, berbau dll.. Insha allah..

Kamu : tadi abg practise lagu haven't met u yet..

Aku : nak dengar...

Kamu : *nyanyi tanpa gitar*

Aku : bukan abang tak suka ke lagu tu dulu?

Kamu : *gelak. Pastu putus sebab bateri empty*


p/s : Bertukarlah kepada bio sanitary pad untuk kebaikan jangka masa panjang kita..

8 kata-kata jiwang:

Syirahh Nursyahirah said... BALAS

whisper ya bgs x kak? kmk makey ya koh. tkt juak bila maca entry ktk

azwa amani said... BALAS

huhuhuhuhu.. kak amani jual juga tu, rasa nak try pakai.. :)

Cik Amni said... BALAS

dear syirah,
try kitak bukak pad ya.. Ada cam kapas dalam ya nak? Mun nya cam pecah2, sik bagus ya.. Try bakar.. Mun ny cam bau kertas kenak bakar, sik bgs la ya.. Jadi, tukarlah ke bio sanitary pad.. =)

Anne said... BALAS

thanks 4 sharing d info.

Anonymous said... BALAS

mmg bio sanitary pad tu bagus utk kesihatan N selamat..tp kdg2 terpksa gak pkai pad biasa sbb emegency dan mudah didapati di kedai bhampiran..hehee..kene beli stok byk2 lah

Anonymous said... BALAS

p/s: sy dah bkk blog..public view :D

Anonymous said... BALAS

aku jarang pakai pad.melainkan kalau terpaksa atas sebab2 tertentu macam pergi kerja atau melakukan aktiviti.

dok kat rumah selalu pakai kain je lebih selesa dan rasa bersih.

SyAfaWaNi ♥‿♥ said... BALAS

lagu tu best kan..wani suka :D

Newer Post Older Post Home