Thursday, July 28, 2011

Kalau Tak Terharu, Tak Tahu La Lagi

Beberapa hari ni hangat dengan bola, hangat jugak dengan kisah hidup mereka. Biasa. Bertunang ni memang dugaan nya kuat. Siapa kata aku dan kamu selalu baik? Alangkan lidah lagi tergigit kan? Inikan pula cik tunang dan incik tunang. Eh?

Baru kena bebel sebab sibuk bergosip pasal mereka. Saja nak jadikan sebagai teladan masa hadapan. Kadang memang perlu saling mengingatkan. Kena bebel juga sebab tak reti nak kontrol emosi. Tapi normal kan popuan ni bila mood swing memang susah nak relaks. haiyok! Lelaki kena faham tu.

Dah puas saling membebel, menasihati... kamu kongsi pasal lagu baru yang kamu nak buat. Dan kamu cerita tentang persepsi kamu pasal lagu tu. Dan aku bagi pandangan aku plak.

Aku : lagu tu macam nak bagitau sikap manusia ni. Selagi tak rasa macam mana sakit tu, takkan ada rasa menyesal. Bila dah susah, baru nak menyesal kan?

Kamu : yeah! Thanks for the idea. Abg ngah carik ayat nak buat lirik.

Aku : oh yah! *gila terharu aku*

Kamu : You're my inspiration dear.. Selalu..

Aku : wahh...

Kamu : nanti dah siap, abg bagi b dengar k...


Hiks! Tidur dengan tersenyum. Sebelum esok hilang mood nak menulis, harus hari ni terus buat entri ni.



P/s : Ada orang ingat kamu tak pernah buat lagu untuk aku. Terharu bila kamu cakap kat dia, sebahagian besar lagu yang kamu buat, memang untuk aku. Amboiii!

P/s : satu penghargaan yang kecik, mampu membuatkan orang yang kita sayang rasa dihargai.

14 kata-kata jiwang:

labulabi said... BALAS

membebel ya penting.walaupun sakit ati dengar p sekurangnya dapat membetulkan kesilapan.p nak main simpan2 ya bahaya, sekali nya meledak lom tentu dapat di selamatkan.fikir2kanlah. :)

~AmyLiana8886~ said... BALAS

tu la ambi..byk kes psal ptus tunang..terbaru elia n fahmi..baru tunang xsampai 2 bulan dah ada gosip..tp rasenya gosip tu xbetul tp xtau la..

amy pun takut kalau diberi ujian sehebat tu dlm tunang nie..amy doakan amy n tunang amy, amni n tunang amni dan juga elia n tunang dia baik2 saje..semoga kita semua ada jodoh dgn tunang2 kita..amiin...

Amni said... BALAS

Dear en. Labulabi,
sama statement ktk ngan mirul...=P heee... thanks... ya kamek suka membebel.. errr.... hahahahha...

Amni said... BALAS

dear amy,
aminn... tu laa... Mirul pun cakap kat amni, mana tau org serkap jarang si apek tu je.. mudah-mudahan allah beri yg terbaik selalu dgn kita, beri ketabahan... Beri perlindungan dr ujian2 yg kita tak mampun nak pikul.. Mudah-mudahan semua nya baik2 je.. All the best utk malaysia mlm ni. Yeah!

Prince Halilintar said... BALAS

klu membebel utk saling ingat mengingati ke arah kebaikkan its ok i think..tapi klu membebel sbb xpuas ati mmg panas telinga nk dgr nnt..hehe

beautiful_rose said... BALAS

wah...senyum makin melebarlah ye amni skang...
aku juga yang terkontang kanting.
cemburu tgk korg tau bahagia jerk... =)

Amni said... BALAS

Dear PH,
tu la kan... hehehehe.. tp apapun, kena saling berusahan untuk memahami... ermm...

Dear Rose,
pe plak ko terkontang kanting? kan ada katanya ri tu... aiyak! ada je prob.. tp berusaha untuk tenang je la kan... nak bising pun, ngan dia je la.. huhu

Siti Nurhayati Dollah said... BALAS

Saling membebel dan menasihati tu yang best dan comel. Tapi kalau membebel tak pasal-pasal tu memang cari pasal.


*Sama-sama kita berdoa, supaya hubungan sentiasa dipelihara dan dijauhkan daripada yang tak elok. InsyaAllah

~ NANA ~ said... BALAS

wahhh mesti tgh kembang semangkuk ni! hihihi

erolnukman said... BALAS

ada juak dgr crita pasal Khairul Fahmi ya nak putus tunang..Lalu tringat ktk 2 mirul. Nak cam ya kmk sik brapa nak bkenan..harap2 d jauh dari semua.

Amni said... BALAS

Dear Siti,
aminnnn.. insha allah... thanks dear..=)


Dear Nana,
hahahahaha...... cam tau2 je kan...=p



Dear Cikgu Erol,
ya soh mek kuat ati delete blog ria.. err...

.sweet-ants. said... BALAS

amni tensen ke kes jejari tu? ekekekee

Amni said... BALAS

Dear Zura,
langsung tak... hehehe... emosi sebab hormon tak stabil.. perut sakit la.. ada2 je.. hahahha... tp tak gaduh pun.. hehehe..

[sutera kasih] said... BALAS

kmk baca pun terharu ngga gelagat sweet ktk duak hehe

Newer Post Older Post Home