Wednesday, August 10, 2011

Ruang Yang Tak Dihargai

Kawan-kawan office ngah skodeng Ex-bf salah seorang kawan yang masih tak move on. Gila jahat kami. Padahal puasa. Siap-siap gelak lagi. Mana tak gelak. Dulu masa kawan kami tu masih ngan dia (si lelaki), boleh dia endah tak endah. Bila diberi ruang untuk bersosial dengan kawan-kawan, ambil kesempatan berkenalan ngan popuan lain dan bermesra. Aishh.. Beberapa kali diberi peluang, ruang, kesilapan yang sama berulang.

Lelaki memang macam tu ke? Mudah lupa. Bila dah ditinggalkan, baru la rasa nak mencari. Tapi perempuan memang perlu buat laki rasa tercari-cari. Perlu belajar untuk hidup berdikari tanpa lelaki. Supaya mereka tahu rasa kehilangan. Kan? Kalau tak, mereka takkan belajar untuk menghargai. Tak setuju tak pe. Itu pendapat peribadi aku. Benda yang sama kadang berlaku pada perempuan. Ada juga perempuan tak reti menghargai.

Jadi. bila kita dah jumpa pasangan yang baik, jangan ambil kesempatan. Masing-masing kena belajar menghargai masing-masing. Bila diberi ruang untuk bersosial, ingat-ingat orang yang kita sayang. Supaya  dikemudian hari, kita tak menyesal berpanjangan. 

Err.... itu nasihat untuk aku dan kamu. Tak de kaitan dengan hidup dan mati.


17 kata-kata jiwang:

MisS HoNeY said... BALAS

yaaa."Bila dah ditinggalkan, baru la rasa nak mencari. Tapi perempuan memang perlu buat laki rasa tercari-cari. Perlu belajar untuk hidup berdikari tanpa lelaki. Supaya mereka tahu rasa kehilangan."...mmg btul pown.sma mcm ex nisa.masa org bg chnce,xhrgai.skrg dah xda pa,bru la nk terhegeh2.

eyrah said... BALAS

ye . lelaki memang mcm tu . tak penah menghargai perempuan . dia ingt dia tu raja sngat smapai perempuan kne kejar dia . aiyoo . lelaki mmng tak guna . haha . sesetengah je la .

izfanora said... BALAS

dah jadi pun kat izfa..

time izfa syg, izfa jg sungguh2 tp dia xnmpk. skrg, izfa senyap je, dier cari2 plak.. :)

kata kila said... BALAS

iyaaa sayang!! aku sukung

Anisa Hang Tuah said... BALAS

lelaki ego.

dia akan dapat rasakan bila benda tu tade depan mata.

labulabi said... BALAS

betul2.hehehehe.ingat betuul2.x baik tau.hihi.pesanan yang ikhlas.

.izzati liyana. said... BALAS

setujuuuuuu. bila dah takde depan mata,baru nak terhegeh-hegeh. kalau tak, buat dunno jeh. menyampah i. :D

Amni said... BALAS

Dear all,
hiks... popuan mesti setuju kan? lelaki tak nak fight ke? hahahaha... sedang menunggu2 lelaki2 untuk komen jugak..=p

Prince Halilintar said... BALAS

jgn salahkan keseluruhan lelaki..dlm setandan pisang bukannya semua buruk..bg prince cinta tu sebenarnya sebuah amanah yg dipertangungjawabkn kpd insan2 yg mengenal erti sebuah anugerah cinta tu.. mghargainya,menerimanya​,m'balasnya tanpa dipinta..jika dipinta cinta tu katakanlah ia untuk ALLAH , jika dipinta rindu tu katakanlah ia untuk RASULLAH,jika dipinta kasih sayang tu katakanlah ia untuk ibu bapamu & jika dipinta keikhlasan tu berilah pada yang tahu menghargainya… =)

Cik Eka said... BALAS

lelaki selalu macamtu...tapi kita ni kena beringat jugak kan...

bila kita tak ada mencari,bila ada wat tak tau jer

axuerha said... BALAS

hehe..pose2 pom sempat lagi..ehehe..
well, citer tuh sama terjadi kt kwn saya..cam org gila talak jer sedangkan kwn sy dah ada pegganti tp si lelaki tuh masih dok kacau2..tulh, sblom ni abaikan & x hargai skrg bila dah hilang...huhu..

Terbang Bersamaku said... BALAS

biaselah, bila dah takde baru tercari2, bila ade dpn mata buat tak paham jer..huhuhu...

lieyyy said... BALAS

tu la, lelaki memang macam tu kot :|

nabilah_2908 said... BALAS

setuju dgn Amni... :)

terima kasih yer tuk gift tu...love it... :)

sorry baru skrg smpt nk dtg sini...busy sikit.. :)

[sutera kasih] said... BALAS

kmk dh capek pkir pasal org laki..hmmm

Amni said... BALAS

Girls,
baca komen encik prince tu.. betul tu apa dia cakap... =)

| cik azeya | said... BALAS

='(

Newer Post Older Post Home