Thursday, October 6, 2011

Stress!!

Tadi borak ngan kamu kejap sambil buat kerja yang takkan pernah habis.

Kamu : Apasal macam kena dear jer ni? Hari-hari macam sangat sibuk je. Kerja tak pandai habis plak tu..

Aku : Nak buat macam mana? Dah namanya kerja..

Kamu : Orang lain kerja jugak, tapi tak de la macam ni... sampai tak makan tu semua...

Aku : Hem.. orang kena siapkan.. Submission esok.

Kamu : Orang lain tak de ke nak buat kerja?

Aku : Orang lain pun sibuk jugak. Semua sibuk.

Kamu : Ish! tukar kerja lain laaa.....



Kalau boleh tukar kerja lain, memang aku tukar. Tapi belum tentu lagi kerja kat tempat lain selesa macam di sini. Jugak tak tentu lagi kerja kat tempat lain tak sibuk macam ni kan? Entah-entah lagi sibuk. Stress! Dah 4-5 bulan kebelakangan ni memang aku macam tak berhenti bekerja. Ada lapang, cuma lebih banyak benda nak kena buat.


p/s: Lega apa yang perlu settle cepat dah settle walaupun masih banyak lagi kerja yang menunggu. 

8 kata-kata jiwang:

Prince Halilintar said... BALAS

stress ek..kene rest dulu tu..gi minum2 ke..bg stress tu hilang sikit2..baru smbg keje..

aliesha kirana said... BALAS

AK pulak terlalu xde keje smpai stress. hahaha. xboleh tunjuk xde keje sbb ada mata memerhati. hehehe

nabilah_2908 said... BALAS

faham apa yg Amni rasa... :)

bila dapat satu2 kerja..mmg nk habiskan cepat2...bila dah siap..lega... ;)

get ready sambung yg lain lak.. :)

take care dear... :)

Namee Roslan said... BALAS

amni apply dulu mane2.. :) nnti boleh tukar kerja lain. kdg2 mmg sgt stress bila dah nk submission. sy xsuka kerja kat firm architect. :( penat.

beautiful_rose said... BALAS

KERJA SAMPAI BILA2 PUN TAK KAN HABIS.KALO HABIS,MEMANG BUKAN KERJALAH NAMANYA...SAMA MACAM DUDUK RUMAH TAK YAH BUAT PAPE KAN...HEHEHEH =P

aQimie Ceplos said... BALAS

be strong ye kawan :D

.sweet-ants. said... BALAS

x elok utk kesihatan..kalau rasa stress, amik cuti dulu rehatkan minda ok

♥ p a a n i ♥ said... BALAS

bawak bekal!

Newer Post Older Post Home