Sunday, December 18, 2011

Ada ke Mak Ayah bagi Couple Tapi Tak Bagi Kahwin?

Ada ke mak ayah yang macam tu?

Biasanya kalau tak bagi kahwin dengan orang tu, mesti awal-awal masa couple lagi tak bagi kan?

Aku tak pasti orang lain. Tapi kalau mak ayah aku, tak pernah ada statement bagi anak-anak dia couple. Kalau boleh, ada yang berkenan tu, terus minang dan kahwin.

Juga mak ayah aku tak perlu pun dipujuk buat macam mana yang aku nak. Sebab semua pun mak ayah aku bagi aku fikir sendiri, buat ikut apa hati aku cakap sebab mereka nak aku berdikari. Jadiiiiii... Kita yang sebagai anak ni la kena fikir apa yang mak ayah kita suka dan apa yang mak ayah kita tak suka kan?

Jangan terlalu mudah membuat kesimpulan. Kita tak rasa apa yang orang lain rasa. Latar belakang kita berbeza. Mudah-mudahan kita tak rasa apa yang orang lain rasa.

Belajar tinggi bukan bermaksud kita tau semua.

Dah pandai agama pun bukan bermaksud apa yang kita belajar tu lah satu-satunya jalan penyelesaian.

Belajarlah bersikap terbuka dengan semua orang tak kira orang tu macam mana. Free hair, sexy, couple melampau-lampau lagaknya, tak semestinya jahat. Cuma mungkin perlu bimbingan. Dan kalau lah orang yang rasa ilmu agama tinggi ni memandang sinis mereka, bagaimana mereka nak berubah?

Adakalanya pendapat kita memang betul. Cuma tak sesuai untuk semua orang yang menjadikannya salah..

6 kata-kata jiwang:

Azizah Alwi said... BALAS

Setuju.Bersifat terbuka adalah salah satu penyelesaian yang terbaik =)

Cik Nurul said... BALAS

sokong! nak nasihat seseorang tu kene ade cara dan gayanya...

Cik Zara Hannan said... BALAS

beruntung dpt mak apak yg berikan anaknya peluang untuk polah keputusan dikpun.. tapi yalah tek, jgn kita sia-siakan kepercayaan cdak. :) sbb ya nunjuk cdak syg ngan kita, mok kita bhgia n pastinya mok kita dapatkan yg terbaik untk idup kita empun... :) mak apak mek pun cmya juak. hehe.

Mrs. Ichiban said... BALAS

kmk org dolok nang xboleh bergerek. nang ditentang habis-habisan...alhamdulillah~ time & usaha ya banyak menolong...

.sweet-ants. said... BALAS

ade ke mak bapak mcm tu? 1 dalam sejuta mybe??

Namee Roslan said... BALAS

bg couple tp xbg kahwin tu pelik lah. hmm sbb apa guna bercinta tp x kahwin. buat tambah dosa je. em, kalau ada peluang kahwin,kahwin lah cepat2. :)

Newer Post Older Post Home