Tuesday, February 14, 2012

Biar Mereka Dengan Cara Fikir Mereka

Sabtu lepas, kamu soh aku dengar lagu yang kamu buat liriknya malam masa kamu ada show di UiTM Melaka. Lepas kamu nyanyi, kamu mintak aku interpret lagu tu ikut pemahaman aku.

Aku : Sedih. Kalau saya, saya imagine lagu tu rasa syukur pada Dia dan baginda. Even banyak dosa, banyak benda yang salah saya lakukan, Allah still lagi bagi saya rezeki yang banyak. Saya mohon Dia bagi petunjuk nya dalam apa yang saya lakukan. Dan diakhirnya, saya harap, saya akan jumpa Dia dan baginda kelak...

Kamu : Macam mana boleh baca apa yang saya rasa dan fikir?

Aku : Sebab memang boleh rasa...

Kamu : Tapi nanti kalau release, saya bagitau lagu tu cinta sebelum meninggal.

Aku : Kenapa tak terus terang lagu tu apa sebenarnya maksudnya? 

Kamu : Tak nak nanti timbul ujub bila orang tau. Biar mereka dengan cara mereka fikir. Lagu tu boleh untuk apa saja.

Aku : Oh! Then u should say lagu tu untuk semua. Tanda kasih pada mak ayah, kawan-kawan dan apa saja. Sebabnya orang sekarang dah lemau dah dengan lagu cinta untuk kekasih.

Kamu : Great idea!

Aku : Yey!

Kamu dan kak Adibah Noor masa tribute untuk Whitney Houstan

Ada benda sebenarnya kita perlu simpan untuk diri sendiri. Sebab kalau lebih bercakap, mengundang fitnah pada agama. Lumrahnya semua orang ada rasa kasih dan cintakan agama. Cuma cara setiap orang berbeza. Dan kamu buat aku berfikir, berfikir da berfikir... 

Hari-hari discuss pasal kerja kamu buat aku rasa pelik. Aku ni chemist ke pemuzik? Eh? Kamu banyak discuss dengan aku bila kamu siapkan lagu. Kalau lagu tu tak best, aku akan cakap tak best. Kalau tak cakap pun kamu tau reaksi aku macam mana. 

Aku pernah tulis puisi kat sini. Khas untuk kamu. Diam-diam kamu amik jadi lirik lagu. LOL! Hadirmu,,. terngiang-ngiang lagu tu. Melodi dia ala 60's dan Jepon. 






p/s: Biar mereka dengan cara fikir mereka. 

5 kata-kata jiwang:

aliesha kirana said... BALAS

hehe. bgus niat tu. biar org interpretasikan mende tu sendiri. hehe. kak diba comel!

Namee Roslan said... BALAS

orang memang punya fikiran yang berbeza. serious. manusia kan dijadikan lain lain :) untuk amni ada amir. ewah. ehheheh

Daddylicious said... BALAS

yang penting nawaitu kita...

erolnukman said... BALAS

betul2..asal soal agama tok ada sensitip sikit..eh,bukan sikit banyak.biarlah pendengar ya mpun jak mnilai maksud lagu ya..Antara lirik2 stail kedak ya nak diminat kmk..lagu SATU dari DEWA.=)

SyAfaWaNi ♥‿♥ said... BALAS

otak manusia lain2..interpretasi juga berbeza kan amni..yang penting kita sendiri puas dalam berkarya..tak boleh nak paksa org lain suka apa yang kita buat..

Newer Post Older Post Home