Wednesday, August 4, 2010

Berdua Dah Aku! Yippi!


Walla… kamu SMS banyak di siang hari. Sangat rajin eh? Bukan.. sebab takde class + kamu memang nak manja-manja dengan aku since malam tadi kan? Lalala.. Kamu cakap kesian selalu tak de masa untuk aku. Haa.. Kamu perasan dah. Yeah! Sekarang pon kamu ngah SMS aku. Padahal dalam kelas tu. Haihh.. Nape Bang? Rindu ke? *wink* gediks! Bukan… Lecturer tak masuk kelas lagi. Seronok jugak bila sorang kerja, sorang belajar ni kadang-kadang. KADANG-KADANG je..

Kamu, sekarang aku dah de housemate. De pegawai baru lapor diri hari Isnin hari tu. Dia orang Sabah. Baru kawen bulan Jun hari tu. Husband dia mengajar kat sekolah pedalaman dua dekat daerah ni jugak. Aku ajak dia dok serumah dengan aku sebab tempat dia nak menyewa tu bagi mahal giler harga. RM400 sebulan. Dah la tak sempurna pulak keadaan biliknya dengan tak berlampu dan atap bocor. Adeh.. Lepas tu nak catar van lagi sebulan Rm120. Mahal tu. Kalau dia dok ngan aku, tak de la dia mengabiskan duit tu macam gitu je kan? Lagipon dia dok sorang je. Laki dia Cuma balik hujung minggu je. Tu pon dorang akan balik kampong sebab laki dia memang orang sini. Dan lagi, tak de la aku sunyi sangat lagi kan? Dah de kawan.. Kamu pon cakap okey!

Petang semalam lepas mandi pe semua, aku keluar bilik, tetiba dia tanya aku,


Dia : Nak ke mana?

Aku: (muka blur) tak de ke mana. Nak dok kat ruang tamu kat depan.

Dia : Eh? Nape pakai lawa-lawa ni? Nak g mana?


Boleh dia cakap aku lawa-lawa dengan tudung yang serabai nak mampos + seluar tidur + baju tshirt. Oh! Agaknya dia pelik aku pakai tudung kot keluar bilik. Lepas habis je ngajar, makan malam dengan dia.

Serius aku respect la dia tu. Langsung aku tak dengar handphone dia bunyi SMS or calling-calling macam aku. Dia relaks je laki dia tak call or SMS. Umph! Mungkin sebab dia dah matang. Bayangkan dorang kawen after 10 tahun couple. Pergh! Umur dia pond ah 29 sekarang. Aku ni? Budak lagi kot dia tengok.

10 tahun? Wah!! Aku paling lama pon pernah couple tiga bulan je. Lepas tu.. Jahat kan aku? Sangat tak selesa. Lagi-lagi la bila dapat yang bajet bagus, tapi hampeh! Lepas tu dapat pulak yang perasan hensome. Haihh…

Aku tak cantik, tak comel, tak pandai bergaya, sangat selekeh, cuma pakai lips ice + compact powder je g mana-mana, paling hitam dalam family, pendek, kurus keding.. Memang tak sesuai pon dengan mereka yang bajet bagus dan perasan hensome itu kan?

No problem! Aku dapat laki yang jauh lebih hensome + bagus sekarang ni. Abang, saya dah Nampak kamu senyum.. Aiee.. Senyum lagi. Umph! Ok, sila senyum senang. Kamu memang Nampak cute bila senyum. Hee…

Borak-borak dengan dia sampai pukul berapa tah. Lepas tu aku siapkan kerja aku, dia pegi tido. Mungkin time tu baru dia nak SMS or calling-calling laki dia kot. Kalau tak calling-calling or SMS sekali pon, dia akan jumpa jugak laki dia Jumaat ni. Umph! Seronok kan bila dekat? Haihhh….



Berdua lebih baik,

18 kata-kata jiwang:

Vivian said... BALAS

hahahaha..hahahaa...tp nang benar..semakin berusia hubungan tersebut..semakin rilek jak..mcm kmk.. sikperlu msg nite or morning. just bila kenja datang or ada benda urgent mok padah or inform baruk msg. komitmen dengan kerja dan hubungan dah sama rata..

hehe..kmk mok carik rumah..serumah dgn kmk juh..hahaha

ztie said... BALAS

ya nang bena. kawan kmk masok taun tok dah 10 taun juak. tp belom kawen gk. insyaAllah sik lamak gk. kmk pun gkmaseh setaun jagong tok. gk maseh la kadang2 bermsg.. ehehe...

ooo bsi.. bukan di kuching nya ya v ktk nak mbak serumah.. keh3

Vivian said... BALAS

Jt : haha tauk mek..saja nyuruh naso balit kuching..hahah

ztie said... BALAS

yalah gk nyanak ow.. juh juh.. sak nya naso

Amni said... BALAS

V & Ztie,
jaik ow tak duak.. sik hal.. mirul kat KL bah.. balit kuching xda nya.. mak kmk pun nak datang sitok posa tok.. =P

kmk duak gik setaun jagong bah.. yalah kenja gilak yaa.. haha.. mala jak mok msg2.. nang bujat.. hee... belajar tok bah kurang msg.. call nang jarang pun mek duak.. =P

ztie said... BALAS

yersehh.. jgn pdah cmya bah.. kmk tok pun lom belaja gk nak mengurangkan. dah kawen li bok berkurang.. hahaha

ztie said... BALAS

tp rugila berkurang mun dah antara kmk duak tok call, msg, mms, video call free.. keh3

mrnoble said... BALAS

ok la tu dah ada housemate, takde la kosong sgt kan?

erolnukman said... BALAS

selamat berdua...hehehe! mula2 nanggar tajuk tek ingat ktk dah bbadan dua..ada housemate baru duhal.ktk tok diam cney?

AmirFX said... BALAS

Ada org neman dah... Best ya... Boring tinggal sorang dirik... Mudah2 nak ngempas dirik.. haha..

intan said... BALAS

bestnya..
*wink wink*
^_^

ainz said... BALAS

ahaha..sape la yg kne bajet bgus + perasan hensem tu kan..hik3.. mudah2an mereka2 itu sedar yg nilai pmpn bukan hanye pd muke..tp pd ht..

cmtu gak ngn laki..dpt laki hensem tp perangai hampeh..baik xyah belaki..kalo dapat laki baik tp muke xhensem..alhamdulillah..dia bleh buat kita hepi..kalo dpt laki hensem + baik..mmg rezeki Allah bg dtg bergolek! ahaha..

syukur kamu dpt laki yg baik..semoga kamu berdua bahagia bersame hingga syurga.. :)

Unamn said... BALAS

wa.. cute nyer kisah cinta awk.. ^_^

flo... said... BALAS

ingat ktk trnsfr kl ikot laki ktk tek..hehehehhe...
br nk ajak melepak...;p
good la ada housemate x la terkenang glak laki ktk..n x emosi nk ooo...;p

Amni said... BALAS

Mr noble,
yup! luckily dapat yang banyak cakap.. kalau dia senyap, habis laa...

erolnukman,
haha... jauh pk... kelak mek padah kitak kmk diam siney... hee..

amir,
yalah mun mirul bz kmk nak alah2 ngempas dirik.. hahaha...

intan,
makaseh singgah...=)

ain,
t sy cite ek.. hehe..

yuna,
cute? hihi..

flo,
kitak kat KL meh? wahhh.... syurga ya mun dapat dekat.. tapi mek mok di kch.. susah bah idup cnun.. hee...

ainz said... BALAS

ok2..suke bace kisah kamu.. :)

tiafazunia said... BALAS

10 tahonnnn ?!!!
woww! :)

Amni said... BALAS

ain,
sila-sila...

tiafazunia,
baru perasan msg kamu. hee.. yer.. 10 tahun! hehe

Newer Post Older Post Home