Thursday, August 12, 2010

Perasaan Je!


Hari tu kamu soh aku makan banyak sikit. Kamu pon dah risau yek aku makin kurus? Selalu kamu macam tak kisah pon. Erm…. Mungkin sebab hari tu masa balik kamu tengok muka aku cengkung sangat kan… kamu kan tau aku jenis tak de selera kalau makan sorang-sorang. Dah berapa bulan ni duduk sorang-sorang, memang la makin kurus.

Tapi kan kamu, aku rasa sejak ada Di ni, aku dah chubby sikit. Perasan tak? Erk? Haha.. nak jugak la kan bagitau. Padahal masih gak kurus. Aku perasan bila bangun pagi tadi pipi aku dah tak cengkung sangat. Dah chubby sikit.. yerrr… ke perasaan aku je?

Kamu, petang semalam borak ngan Di masa buka puasa tu. Aku cakap badan aku dah naik. Ada pulak Di gelakkan aku. Dia cakap sama je. Tak de beza. Aihhh… sama je ke? Memang betul-betul perasaan aku je ke ni? Erm.. kalau aku kurus pon aku tak heran. Makan dah banyak dah sejak Di ngan aku ni. Dah de selera sebab de orang nak temankan makan kan. Tapi tak naik mungkin sebab banyak sangat fikir kot.

Baca gak kat blog florance pasal primrose+fish oil yang boleh bagi selera makan + naikkan berat badan. Tapi ngah fikir lagi nak cuba ke tak. Ahahaha… BMI aku 17.3 je tau. Underweight tu. haihhhh… Di cakap, usaha lagi. 0.7 je lagi nak nek jadi normal BMI. Yer la tu… Boleh percaya ke aku boleh cecah tu? Huu…

Kenapa ada orang puasa badan dia boleh naik? Kenapa aku tak naik-naik? Makin turun ada lah.. bagusnya kalau boleh naik kan? kalau dulu aku pakai jubah ke, baju kurung ke, tak Nampak pon kurus sangat. Tapi skang ni aku pakai apa je pon orang boleh perasan aku kurus. Umph! Muka kot yang Nampak cengkung kan kamu?

Kamu, petang ni aku buka sorang-sorang.. Sampai ahad kot. Sebab Di balik kampong. Laki dia balik minggu ni. Kamu tak de hati ke nak balik sini? Ahaha.. macam boleh. Seperti biasa kamu cakap pe? “Sabar…..” sabar betul dah ni,.

Tiga minggu lagi nak balik ni. Yey! Betul-betul tak sabar. Tapi cuti tak mintak lagi ni. Ohoho.. dah call HQ kat Kuching. Dorang cakap aku boleh mintak cuti direct 5 hari tu. Tapi tak mintak lagi kat bos nih. Lalala…. Ti jangan komplen yek saya kurus bang! *wink*


Nak gemuk sikit,

13 kata-kata jiwang:

Beautiful Stranger said... BALAS

kmk pun kurus bah..underweight juak tp dah usaha..sikpat juak. mls la gik. tp teringin nak chubby..huhuh

tgu kawen lak la...owh..? hehhaha

Amni said... BALAS

tunggu ada anak la kmk... hahaha...

Chenta said... BALAS

kmk mok kurus... tp xmok tinggal tulang... g sdg2 sajaaa... ehheeeeeee...

DiAhaNi ApAnDi said... BALAS

kmk boh padah...nang overweigth sentiasa..haha..

Amni said... BALAS

chenta,
yang sedang-sedang saja... yerrr.. lalu teringat lagu iwan mek.. hehe.. yalah oww.. sedang2 jak okey...

diahani,
bah, jum la menaikkan berat badan.. hee....

peaNut said... BALAS

kmk maok jwk kurusssss!!~
ambik isik kat bdn mek tok jak juh..huhu

Mr Noble said... BALAS

agaknya org tu byk makan time mlm kot. tu yg makin naik berat bdn.

penah try senaman utk membina otot?

ainz said... BALAS

Senaman bina otot plak pegi nye noble ni..huhu..pmpn xyah la otot2..chubby2 sikit xpe..ain ni haa..nk turunkan berat payah..hee..mgkin sbb mmg dah ideal kot..hehe..

fLo said... BALAS

BMI kmk ckp2 mkn..hahaha..nasib x underweigth...tp kmk tetap mok gemok..pelbagai usaha telah d jlnkan..
adakah patut kmk kawen cpt sak ada anak n gemok..hahahahaha.......

nabilah_2908 said... BALAS

jom kita tukar nk...? hehehe..

sy lak..sush betul nk turunkn berat..tp kalau naik...cepat jer...huhu.. ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
KEHEBATAN CINTA

Amni said... BALAS

peanut,
jom2.. aieee.... hehe.....

mr noble,
tu sesuai untuk hubby jee.. heee.. dia buat betul! hahaha.... makan waktu malam tak selera.. adei!

ain,
boleh jadi polis tu.. heee....

flo,
hahahahahha.. macam dapat anak boleh terus gemok nak? mun family kamek, lepas dapat baby pun sik nait berat badan.. yahhhh... slim sik semua... hehe.. tapi kmk jak lah underweight..

nabilah,
jom2.. hehe...

DiAhaNi ApAnDi said... BALAS

sikpat..posa gikla..nang kereng mk da..haha

Anne said... BALAS

kurus ka gemuk ka yg penting sihat...

Newer Post Older Post Home