Friday, June 10, 2011

Diluah Mati Mak, Ditelan Mati Bapak

Kamu, pengalaman kawan-kawan buat aku fobia dengan cinta. Buat aku hilang percaya pada lelaki. Risau. Ya. Siapa tak. Pada aku, lelaki boleh berubah dalam sekelip mata. Mungkin pada kamu tak. Tapi perasaan tu datang secara tak sengaja. Tertanya, akankah kamu berubah?

Baru-baru ni, kawan baik aku bagitau dia dah clash ngan awek dia. Reason? Dia cakap, dia tak nampak masa depan dia ngan awek dia. Padahal da couple hampir 5 tahun. Macam mana baru sekarang terfikir tak boleh go on dengan awek dia? Dia memang terus-terang cakap, bukan salah awek dia. Cuma dia je rasa tak dapat nak hidup sama. Kamu, kenapa boleh jadi macam tu?

hai lelaki.. Sangat complicated nak difahami. Aku salute dengan orang yang couple lama dan tak rasa bosan dengan apa yang dah mereka lalui. Kadang, kalau lelaki baik, perempuan plak buat hal. Dan kalau perempuan baik, lelaki plak buat hal. Kenapa tak sama-sama jadi baik? Kalau dua-dua baik, lain plak dugaannya. Hidup..

Perempuan kena belajar untuk relaks. Sebab terlalu beremosi cuma akan menghancurkan kita. Doakan yang terbaik, buat yang terbaik. Semuanya dah tertulis. Cuma kita je takut untuk belajar menerima kenyataan. Kan?

P/s : makin lama, entri aku makin bosan. Kenapa?
P/s : bila demam, emosi selalu tak stabil. Sedang berusaha untuk tidak beremosi.

5 kata-kata jiwang:

Wyna Nubies said... BALAS

As Salam,

cinta?mana wujud cinta kpd kekasih sebelum nikah..buat apa bercinta bgai nak rak tp akhirnya..CLASH...xde gunanya..perempuan dan lelaki hanya boleh bercinta selepas kahwin jer...

klau mna yg fobia bercinta tu..elok nynyi lgu FOBIA CINTA-NASHRIN..haha~

nawal addina said... BALAS

single so fun ! ;)

Anisa Hang Tuah said... BALAS

rindu untuk bercinta.

tak selesa bersendiri sahaja :|

sukasuki said... BALAS

cinta oh cinta....lalalaa

teringat lagu gelora jiwa.

ikatankasihku said... BALAS

adat duniawi, semua nya tidak sempurna...
sama2lah kita baiki diri utk jadi yg lebih baik lagi

Newer Post Older Post Home