Thursday, June 2, 2011

Takkan Ada Derita

Tadi miting krew Jom Heboh. Yes, Jom Heboh minggu ni kat Sarawak. Suka dengan peraturan yang pihak pengurusan tegaskan untuk krew. Dengan baju yang mereka sediakan pun sangat menyantuni piawaian menutup aurat.

Aku ditugaskan untuk jaga booth studio 3. Tak tau lagi apa tugasnya. Cuma sabtu nanti, kena ada kat stadium negeri pada pukul 8.30 pagi. Maksudnya tak dapat la nak bermalasan di hujung minggu kan?

Sedih semacam je perasaan bila balik. Dalam kereta pun aku senyap je. Entah. Balik umah, entah apa-apa je. Rasa nak nangis. Tapi tak tau kenapa. Twit dengan kamu. DM dengan kamu lepas tu sebab kalau nak twit, sangat open kan...

Pukul 1 lebih, kamu soh aku call. Sebab memang kamu tak dapat nak tenangkan aku by twit.

Kamu : dengar k.... 'takkan ada derita.. Bila isi hatimu.. Penuh dengan rasa cinta.. Cinta kepada allah... '

Belum pun habis kamu nyanyi, air mata aku terus-terusan mengalir. Kenapa? Oh! Aku rindu. Rindu sangat pada DIA. Mungkin aku makin jauh dari DIA. Serius apa yang kamu cuba sampaikan, memang sangat masuk ke hati. Air dari mata ni tak berenti nak mengalir. Adoiii...

P/s ; bila kita rasa kita susah, sebenarnya, ada lagi yang jauh lebih susah dari kita..
P/s 2 : takkan ada derita.. Jika isi hati mu.. Penuh dengan rasa cinta.. Cinta kepada allah... '
p/s 3 ; twitter aku? Amni_Amirul. Tolong tegur tau kalau follow. Kalau tak memang aku tak perasan sebab aku blur sikit twit guna hp..

6 kata-kata jiwang:

habsahharun said... BALAS

semoga kuat...
jangan sedih2..

menangis kerana Allah itu tidak mengapa...:)kita ini manusia lemah..mengadu dan berdoa kepada Allah supaya hati tenang-tenang saja :)

Cik Zara said... BALAS

Boh sedih2.. dah follow ktk. btway ktk sudi bca novel on9 mek dolok ya. haha. alu x bersambung agik smpe netok. :D

mOon jOhari said... BALAS

kdg2 mOon ase mcm 2 jugak...pas2 nanges...tapi sebenarnya x taw pOng nape kita sedey sgt....2 maknanya mOon cenggeng...wahahahaha...

epi2 sll ye amni...nnti stress lak..

mye said... BALAS

ingatlah bila kte mngingati Allah ktika snang insyaAllah Dia akan ingat kpd kita ktika kita ssh..
huhu

Amni said... BALAS

Dear HH,
thanks sis.. =)

Dear Cik Zara,
aok.. ingat mek kitak.. hihi... Bila nak sambung gik deng?

Dear moon,
tu la kan... tak tau nape nangis.. oh! Thanks dear...

Dear mye,
thanks dear..=)

Mira Hana said... BALAS

terus terusan merindui Dia akak :)

Newer Post Older Post Home