Friday, August 19, 2011

Suka Tau Buat I Malu-malu Kucing

Hari ni abang aku dan si kecik yang tiga orang, Azzam, Abbas dan Azzubir buka puasa kat umah. Sementara tunggu nak buka, aku men amik gambar si kecik bertiga tu. Lepas tu tunjuk kat mereka satu-satu gambar lama. Sambil tanya siapa dalam gambar. Sampai kat satu gambar, Abbas tegur gambar adik aku dan si kecik ahmed dalam pangkuan adik aku,

Abbas : ni usu cantik... ni ahmed..

Aku : *dalam hati. Amboiiii puji adik aku cantik. Tak nak kalah, aku tunjuk gambar aku dan tanya* usu cantik, cik ni?

Abbas : *senyap sambil perati muka aku*

Aku : comel kan?

Abbas : *senyum*

Aku : usu cantik?

Abbas : cantik! *cakap sambil angguk dan senyum*

Aku : cik ni? Comel?

Abbas : comelllllll....



Memang tak bley blah soh bukak kecik puji comel. Dua tahun tu. Hiks.. Ampun! Malu i! Tapi suka. Padahal mana de comel. Saja nak motivate diri sendiri.

15 kata-kata jiwang:

Hana Soffelia said... BALAS

hahaha kanak2 biasanya bila bercakap jujur tau. Tapi kalo dh kes kena paksa tu, xtaulh jujur ke x tp yg pasti dia mesti suka amni thats why dia ikut ckp amni. ^_^

ZJ said... BALAS

harus lah kita motivate dirik kita ba deng. mun sik kita mpun, sapa juak lah mok muji kita tok kacak kiut meletop nak? hahaha. Selamat Hari Raya!!

SyAfaWaNi ♥‿♥ said... BALAS

haha ini paksa rela ka apa amni?kih3..em comel la..kecik molek gitu :D

Hanis MY said... BALAS

takpe yg ptg amni yang paling cantik cun menawan di hati si dia wewiittt eh over plak haha

nunama said... BALAS

heehe. susah oo budak2 nak puji. budak2 selalunya jujur dgn apa yg dia ckpkan. ;)

[sutera kasih] said... BALAS

miak kecik yala paling jujor ehhh...bena la ya mun nya madah ktk comel :)

kata kila said... BALAS

alololo comelnyaaaaaaaaa...aku jeles sebab takde dalam situasi ituuuuu

ILA HonEyBuNNy said... BALAS

ala...mesti la comel...

cmne..kita kena yakin kita comel..baru jadi comel tau...ehhe

Unknown said... BALAS

miak ne ada pandey bulak..benarlah ya mun nya madah ktk comel..hehe

Aliesha Kirana said... BALAS

hahaha..saja nk soh die ckp yg kita comel kn..hihhihih

Auni Aizie. said... BALAS

aku selalu suro adik aku post kat wall aku kate aku comel cantik dan sebagainya

hahha

Izzati Liyana Sabri said... BALAS

hehe. takpe takpe. sekali sekala. kalau selalu dipaksa, mahu kena jerit balik kang.

Eyeme said... BALAS

hoho.. haruslah kena motivate kan diri sendiri kan? kalau x sape lg nak ckp camtu :D

Anne said... BALAS

comel & sweet :)

Namee Roslan said... BALAS

kadang2 saya taknak dengar a word from kanak2. jujur sangat . haha, kadang2 benda sensitive ni sesuka hati je dia cakap. cakap saya kurus macam ikan bilis. hiks,,sedihss....

Newer Post Older Post Home