Thursday, August 18, 2011

Tak Pernah Lupa

Hari tu kan masa kat KL, perkara pertama yang mak aku sibuk nak carik kat SOGO adalah baju-baju untuk cucunya seramai tujuh orang. Masing-masing kecik lagi. Paling tua pun si Kakak, umur tujuh tahun. Sebelum bertolak tu, Kakak pesan kat Mak aku,

Kakak : Nek, belikan kakak satu baju gown yer.. adik akmal, baju tidur Ben10.

Mak Aku : Lagi?

Kakak : Tu jer...

Jadi, bila sampai je SOGO, harus la carik baju budak-budak tu kan? termasuk baju Azzam, Abbas dan Azzubir yang nak Ben10. Sebenarnya Abbas dan Azzubir tak kisah sangat dapat baju Ben10 ke tak. Tapi Azzam la yang mengamuk kalau tak belikan baju tidur Ben10. Naik tingkat atas sekali tempat kanak-kanak, nampak sudut Ben10. Beria ni pilihkan baju. Dah dapat, terus bayar.

Entah macam mana, bila balik Kuching, baru perasan. Baju yang aku dan mak aku pilih tu bukan Ben10. Alaaa... kesiannya la.

Malam tadi, kakak ipar aku cakap kat mak aku,

Kakak ipar : Azzam cakap nenek dia pegi KL nak belikan dia baju Ben10. Pandai-pandai je dia.

Aku : *cakap dalam hati* memang pun masalahnya., Tapi mak salah beli.


dah macam Pasar Siti Khadijah plak SOGO, KL hari tu.

Kesian tengok muka budak-budak tu berharap dapat baju Ben10. Budak-budak tak pernah lupa kan apa kita cakap. Selagi tak dapat, selagi tu la dia nak jugak kita tunaikan janji kita. Mujurlah mak aku ada belikan selipar Ben10 untuk mereka.

24 kata-kata jiwang:

Umie Artoqiemie said... BALAS

kmk pun minat ben10 hehehehe..
yobih, byk org sia eh..

Cik Eka said... BALAS

hehehe

budak2 kan...
eka nyer spupu lagilah

abil,abil nak apa??

nak baju kan??

eh tatak kite nak baju nan kacut..hehehehe.benten...hahaha

aliesha kirana said... BALAS

alaahai..ciannye..ble tgk muka dorg yg kecewa tu mesti lg sedih..kn? xpe2..nnti try cari kt ctu... ade kot..

missSenget said... BALAS

owh..sesaknye sogo...

hohoh..

da lama x shopping.. huuu~~

Fad said... BALAS

hai...thanks dtg blog cikgu fad eh...eh2..rajinnya gi sogo..ramai org la sana..xlarat nak jalan...tp brg2 mmg terbaik..murah..:)

ILA HonEyBuNNy said... BALAS

ya...budak2 akan ingat ooo kalau kita berjanji dengan mereka...hehe

sogo memang sesak time raya....tu kadang2 malas nak g..hehe...rindunya kl..uwawwa

wa khairul onggon said... BALAS

Gambar menceritakan segalanya.. hahaha.. rami urg eh..

Asyila Zainuddin said... BALAS

hahaha.. adek kite pun minat ben 10..

.izzati liyana. said... BALAS

sogo memang selalu sesak. adik saya dulu upin ipin. sekarang sibuk mickey minie mouse pulak. ben10 pun dia layan. padehal girl kot.

SweetyMui2 said... BALAS

haha..nasib dapat beli..huu.peminat setia ben10..kmk slalu terikut2 juak cousin mek ngga cita ya

nabilah_2908 said... BALAS

alahai...kirim la kt cik abang...minta pos kan ke.. ;)

hmm..lama nya tak pi Sogo...lepas habis study...terus tk jejak lagi dah.. ;)

Memey Baharom said... BALAS

makk aiii , orang dah macam semut kot kiter tgk . ahhahah

Yann Mazian said... BALAS

syioh... rami manusia.. kedak dak bala tentera jak.. :0

SyAfaWaNi ♥‿♥ said... BALAS

memang ramai..lepas jumpa amni tu wani n oshinz masuk sat ja..pusing2 xbeli pon..hehe..jamu mata n tengok orang ja..hik3

zati embong said... BALAS

alala bukan stakat bdak,kita ni pun kalau dah nak sgt bnda 2 mmg mandi x basah slagi xdpt O.o

nunama said... BALAS

so true. hehe. Kadang2, tak berani nak berjanji dengan bebudak ini. Kang nanti dia ingt, habis! Haha. Majuk taknak tegur. Adeeeh! Kita yang merana.

Takpelah. At least ada juga Ben10 nye. Walaupun bukan pada baju. Dorang mesti happy kan? :)

[sutera kasih] said... BALAS

miak nang kedak ya aiee..kuat ingatan sidak, sekali kita janji, selagik lom tunai, selagik ya sidak ngugut kita hehe

rami juak org shopping sinun deng...kmk mls shopping..

Hana Soffelia said... BALAS

Nasb baik ada selipar Ben10kan, xdelah nk merajuk sgt nanti. hehe
Sogo memang ramai manusia if ada sale tambah2 nak raya ni.

labulabi said... BALAS

kitak mesti slalu tangga cita benten bok tauk camne upanya koleksi barang2nya.hehehe.

Prince Halilintar said... BALAS

kalau dah minat dgn jenama ben10 tu semua barang nak ade ben10..hehe..klu tak mengamuk la bdk2 tu..

Amni said... BALAS

Dear Umie,
serius kitak minat? kamek sik tauk pun pa benda ya.. tauk nya katon jak...=p


Dear Cik Eka,
kannnnnnn.... dulu kita men power rangers, sailormoon... sekarang... Ben10 pulak.. hehe....


Dear Ak,
aah... memang kesian... sedihnya laa..... =(


Dear Miss Senget,
aah... memang sangat sesak.. kalau tak sebab dari jauh.. memang tak la pegi....


Dear cikgu Fad,
kan... memang terbaik murah dia.. memang rambang mata... huhu... thanks cikgu bls kunjungan... =)


Dear ila,
tu la.. kalau nak berjanji, pastikana kan tunaikan... hehehe.... meh turun KL... =p


Dear Onggon,
bah bro.. kitak dah d KL.. apa lagik? sik pulang raya ka?


Dear Asyila,
kannnn.... budak-budak skang memang famous ngan ben10....


Dear Nabilah,
cik abang tak suka tempat sesak dear.. pelik tak? hahahhaha


Dear Izzaty,
skang memang tak kira girl ka boy, semua layan je ben10 tu kan?


Dear Mui2,
kamek sik pernah tauk pun cita ya aieee....tapi miak nang minat la oo....



Dear Memey,
=)


Dear Yann,
nang mena.... ya awal pagi ya.. just imagine mun tgh hari? lebih rami aieee.....


Dear Wani,
kannn.... memang tak tau la nak beli apa.. dah tu barisan panjang lak tu masa nak membayar....


dear zati,
boleh fikir lagi kottt.... hiks.....


Dear nurnama,
agak la happy.. tapi baju nak jugak.. hahaha... terpaksa la carik kat Kuching dear...=)


Dear Syaza,
aok.... nang rami... sik larat kamek aiee... miak nang sikpat kita nak berjanji o...


Dear Hana,
aah... memang ramai dear.. selipar tu sekejap je ubat dia tu. sat gi nak baju balik tu.. hahahha

Cik Eka said... BALAS

dulu eka suka sailormoon...

pastu tomato man

dUrRaNi said... BALAS

lmk xg shopping eyh...huhu...cepatla cuti...mk plg kchg....

eik`S noName said... BALAS

eh...esyad pom pegi sogo nie...ramaiiii macm nie la...tah2 hari same kite gi kan...ahaks

Newer Post Older Post Home