Monday, September 19, 2011

Hari Ni Cakap Lain, Sekali Esok Dia Yang Lebih, Apa Kes?

Terima kasih yang respon pada entri lepas. Aku tanya bukan sebab ada yang komplen. Tak de yang komplen blog ni jiwang pun. Kalau ada pun, mungkin baca sekali lepas tu terus tinggalkan kan?

Aku just terasa bila jalan-jalan ke blog yang lain bila ada yang dok kutuk-kutuk pasal blog yang balik-balik cerita kisah cinta. Harus aku terasa sebab blog ni memang aku tulis pasal kisah cinta. Tak kisah la kisah cinta aku dan kamu, kisah cinta aku dan si kecik-si kecik, kisah cinta aku dan keluarga, kisah cinta aku dan kawan-kawan aku, juga kisah cinta aku dan kerja aku. 

Itu cinta pada aku. Semua dalam ni memang kisah cinta. 

Tapi lepas baca satu-satu komen kalian, aku rasa lega sikit. Sekurang-kurangnya aku tahu macam mana kisah cinta jiwang yang memualkan kan kan... Esok-esok kalau aku terbuat, kamu tolong ketuk tau. Bukan apa. Kadang kita cakap kita tak suka kan, tapi sapa tau, esok-esok kita terbuat.

Contoh macam ada sorang hamba ni yang selalu cakap tak nak couple sebelum kawen. Lepas tu kalau nak couple pun nak popuan tudung labuh. Tapiiii... alih-alih sekarang couple ngan budak sama office. Yang tak boleh blah tu popuan tu free hair pulak. Aoyaiii... Ujian kalau DIA nak bagi, bila-bila kan? Kita memang akan sentiasa pun diuji dengan kata-kata kita sendiri.

Jadi, hati-hati. Kawan aku selalu pesan. Apa yang kita tak suka pada orang lain tu lah sebenarnya yang ada dalam diri kita. Juga apa yang kita tak suka tu la yang sebenarnya kita nak. 



P/s: Pernah tak ada kisah cam gitu?

7 kata-kata jiwang:

Munn Jaafar said... BALAS

hi amni =)

thats y kite jgn tlalu suka mengata org dan jgn suka ckp bsr...wpun skdr bnda kecik at the end kena kt btg idung sndri...

kathy said... BALAS

xpa amni..skurang2nya ya identiti blog ktk..x pelu dgr apa org lain kata k..pasal kes kat di bah ya kmk akui yg kmk dirik penah kenak mcm ya..mdh x mok gerek dgn org semenanjung, ujung2 kinek tok pa dah jadi..huhuhu..kantoi!!

Namee Roslan said... BALAS

macam ni. jangan cakap orang lebih, nnti diri sendiri yg buat. macam ada mate sy ni suka benar kutuk couple, kata dosa lah maksiat lah. last2 dia terlanjur n pregnant. sy bukan nk aibkan tp amik lah teladan ni. jangan mengata org.

macam blog amni ni, memang pasal cinta. tp x mengada. org baca dengan tenang.

Firdaus Life said... BALAS

hehe blog kita suka ati kita la nak tulis cinta.. :P

erolnukman said... BALAS

dah nama blog pun Yerdeh! Jiwang...hehehe...polah jak apa nak dimaok.

niesh™ said... BALAS

blog ktk nya xpress apa yang ktk rasa dgn nya. nya xsama bh dgn certain nembiak zaman knektk yang sangat2 mengangolkan kepala hotak bila nangga. kapel bok 2 3 hari p dah macam apa jak bunyi. kitak bkn nya kapel gk, dah tunang pun.

[sutera kasih] said... BALAS

mun umo mcm kta tok deng, kmk sik lalek gilak mun nk bejiwang2 hehe..jgn jak miak hingusan..angol juak jiwa kmk nk baca..

Newer Post Older Post Home