Wednesday, October 19, 2011

Amni Si Cheerleaders!

Semalam mama ngan abah si kecik kakak sibuk. Jadinya, aku tolong amik dia dari sekolah tahfiz ABIM, bawak ke rumah aku sementara menunggu mama dia amik dia tengah harinya untuk ke sekolah. Masa dalam perjalanan balik tu, dia cerita tentang hari sukan dia,


Si kecik kakak : Cik, nak tau tak.. hari tu ada buat sorakan kat stadium?

Aku : Iyer? Macam mana bunyi nya?

Si kecik kakak : Tepok, tepok, siol kanan... Siol-siol (tepok 2 kali), kanan-kanan (tepok 2 kali), apa itu? (tepok 2 kali), nombor satu! (tepok 2 kali), we're the best!! Jangan jealousssss.......

Aku : *kerut dahi*

Si kecik kakak : nenek gelak jer dengar kami bersorak. Cikgu kerut dahi buat muka pelik... *gelak suka*


Muka si kecik kakak semangat turun sekolah. Ni anak allahyarhamah kakak aku.


Teringat dulu masa sekolah aku, kawan-kawan sama Rumah Sukan buat sorakan jugak. Macam-macam. Budak kecik sekarang pon tak kurang hebatnya jugak. Cumanya masih belum bervariasi. Lebih kurang sama jer dengan zaman dulu-dulu nyer punyer sorakan. Yang best nya sorakan ni pun dipertandingkan masa kat MRSM waktu minggu aktiviti. Tak tau la sekarang macam mana... 


Tak dapat bayang kalau si aku macam ni.
kredit to google


p/s: Ingat balik perangai dulu. Tah pape je. Kamu ada pengalaman join pasukan sorak tak?

8 kata-kata jiwang:

Anisa Hang Tuah said... BALAS

tak pernah join cherios.sebab tade bakat..heee

d_tieah said... BALAS

Hahaha.. Kmk ada lok eh.. Pom pom girls ya bah.. Masa tahun 4.. Hehehe..



Entry Terbaru : Tak Malu Ke Gaduh Pasal Lelaki Di Tempat Awam?

zahidahwahid said... BALAS

kmk tukang berekot...bukan tukang sorak...hahaha...
rindu mok aktif gik...T_T

azwa amani said... BALAS

ada2...time tu lawan hoki..huhuhu..

nabilah_2908 said... BALAS

ahahaha..comel... ;)

tkde lak pengalaman join menda2 ni.. :)

Liyana said... BALAS

xpnh join, pemalu la kate kan, haha

Miss Dolce and Gabbana said... BALAS

kmk sik minat sorak lok.Berkawad rajin kmk.Cheerleaders ya masa zaman sekolah dolok biak nak ngegeh-ngegeh sikit diberik nak kedak ya.Yang aktif diberik kawad.haha.

fiezah91 said... BALAS

sik pernah jadi tukang sorak sbb kamek tukang berekot jak masa ari sukan sekolah. haha

Newer Post Older Post Home