Tuesday, February 28, 2012

Give up!

Benda ni jadi dalam sebulan kebelakangan ni. Banyak benda yang buat aku putus asa. Aku putus asa nak naikkan berat badan. Putus asa nak kulit cantik. Putus asa nak makan Virgin Coconut Oil sebab lambat sangat kesannnya pada badan dan kulit. Serius memang aku dah survey produk lain. Just imagine macam mana stokist yang bakal jadi DC boleh lemah semangat kan?

One day, ada seorang blogger syorkan produk shaklee. Bila tengok testimonial semua, aku rasa macam, wahhh! Amazing! Nak try jugak la. Gila siapa tak nak berat badan baik, siapa tak nak kulit cantik gebu kan? Dah tu pulak orang yang jual tu pernah jadi pengguna tegar produk catalyst. Harus aku nak tahu kenapa dia beralih arah.

Jadi, aku email. Tanyak berapa harga semua. Tanya kenapa tak guna catalyst lagi. Risau. Macam-macam ada perasaan masa tu. Tapi blogger tu tak nak bagitau pulak kenapa dia tak guna catalyst. 

Tak tau kenapa, aku ada cash kat tangan, tapi aku tak nak bank in dulu duit untuk beli shaklee tu. Macam-macam aku rasa. No. Aku bukan nak cakap shaklee tak bagus. Tapi aku sayang dengan catalyst.

Sampailah aku jumpa En. Shar, bos Catalyst, juga Dr. Razif consultant untuk catalyst yang ada PHD dari Jepon dalam reseacrh untuk Virgin Coconut Oil. Banyak yang aku tahu. Banyak yang aku belajar.

Aku tahu VCO ni supplement. Tapi aku tak tahu dia akan ambil masa yang lama untuk pulihkan badan aku yang memang lama tak service. Dia akan pulihkan semua sistem badan kita. Tapi slowly. Yang bagusnya, bila semua dah dipulihkan, apa yang kita idam-idamkan tu kita akan dapat. Cumaaaa.. perlu konsisten. Makan berterusan. 

Dan yang bagusnya, aku lebih confident lepas cakap dengan En. Shar dan Dr. Razif. Aku lebih tahu satu-satu tentang produk dan kelebihannya. Tahu juga macam mana nak makan untuk nampak kesan bagus. Harus tahu.. kalaulah kita makan supplement tapi langsung tak de apa-apa yang kita rasa, harus kita buat check up. Risau-risau kita ada masalah dengan LIVER kita yang tak berfungsi dengan baik. Bagi apa pun kalau LIVER problem, dia takkan ada effect apa-apa.

Tentang blogger tu? Biarlah rahsia kenapa dia dah anti dengan catalyst. Bukan sebab catalyst tak bagus. Tapi lebih kepada masalah peribadi. Kalau ada dengar cerita tak baik pasal catalyst, silalah rujuk pada yang lebih tahu. Jangan percaya bulat-bulat cerita orang... Pengajaran untuk aku!

Sekarang sangat bersemangat! Sesiapa nak jadi agen dan stokist untuk Sarawak dan Sabah, maklumkan ya. Aku bagi service yang terbaik, insha allah.. Amin.. 




5 kata-kata jiwang:

Liyana said... BALAS

amin...sy pun kdg2 bosan jgk dgn vco sbb makin byk makan makin byk pulak jerawat besar2 naik. mgkin hormon mengandung? pastu bile stop makan vco, jerawat hilang. knape ek?

Tu yg dh lame x beli vco kt awk. sbb ade lg 2 bottles x abis lg, sbb kdg2 mkn kdg2 x mkn, x konsisten kan...

kdg2 teringin jgk nk beli shaklee tu, tp mahal sungguh :)

mgkin kesannya lambat kot utk sesetengah orang kan?

[sutera kasih] said... BALAS

bena kata ktk ya amni..sabh tok lom penah gik kmk dgr org bejual VCO..mcm mok try tp sik yakin huhu..

twitter kmk?? ilangka??? adohehh..kmk sikpat bukak twitter di ofis deng..balit rumah hgj mggu bok dpt bukak, ya pun mun balit rumah, nektok tggl rmh sewa huhu

miss niedNied said... BALAS

vco tetap di hati. eheee mula2 kenal produk ini dar sis lah. try 1 month mkn mmg so +ve lah respond dapat.
now, sy masih lagi dgn vco :) sbb yakin dgn kesan yg +ve dr vco. so sis amni you in the right track :)

Namee Roslan said... BALAS

namee belum try vco lg...tp so far org kata elok..

labulabi said... BALAS

iboh putus asa dolok.hehehe.

Newer Post Older Post Home