Tuesday, March 6, 2012

Rahsia Cinta Kami : 3K

Pagi-pagi dah bicara pasal cinta. Kena ceramah sebijik dengan kamu malam tadi. Amik mu! 

Hepppp! Ini bukan rahsia cinta aku dan kamu. Tak pernah ada rahsia pun tentang cinta-cinta ni. Malah, masing-masing masih belajar erti cinta. Belajar untuk cintakan DIA, baginda, parents, keluarga, kawan-kawan. 

Rahsia cinta kami : 3K ni aku dapat minggu lepas kot kat hot chat hot.fm. Bila dengar tu aku pulak yang tersipu-sipu malu. oh pleaseeee... berangan yang cakap tu kamu. Sebab lelaki tu yang kongsi rahsia perkahwinan mereka bahagia. Apakah?

Satu daripada K yang selalu juga kamu tekankan, KEPERCAYAAN. Bukanlah kepercayaan membuta tuli. Masing-masing kena percaya dengan pasangan masing-masing. Sibuk bekerja kadang-kadang kita lupa. Batas kita kena jaga. Tahu limit kita macam mana dengan orang lain. Even kita jenis playfull, tapi harus ingat status kita. 

Tapiii.. kata pun manusia kan.. mudah lupa.. sebab tu penting K yang lagi satu. KESETIAAN. Di mana-mana kita pergi mungkin kita akan jumpa orang yang macam lebih baik, lebih menarik dari pasangan kita. Tapi perlu sedar, pandangan pertama selalunya menipu. Jadi, setia lebih baik. Nak mulakan sesuatu hubungan tu mudah, tapi nak pertahankan itulah yang susah. 

Katakan terlupa jugak. Yer laa.. kadang-kadang terrrrrrrrrbuat salah. Contoh terrrrrcuranggggg... kita perlu backup dari yang K yang ketiga. KASIH SAYANG. Kerana kasih sayang kita boleh memaafkan. Tapi kalau dah sampaiiiiiiiiiiii berpuluh kali buat tu baik tinggalkan cari yang lebih baik. 

Kalau nak bersama balik, pastikan dapatkan K yang pertama balik. Dan setialah. Nak percaya balik lepas apa yang tak baik berlaku memang susah. Tapi kalau dapat tahan dan bersabar, insha Allah, ganjarannya lebih baik menanti. 

Tapi ramai jugak yang aku jumpa pasangan dah buat macam-macam pun, still kuat lagi nak bersama. Pertahankan selagi mampu. Tapi kalau dah cukup letih, berhentilah. Cuba buka ruang untuk diri sendiri. 

Hepppp! Ini bukan Rahsia Cinta Aku dan Kamu. Itu rahsia cinta abang tu dan isterinya. Aku tak cakap sebijik. Aku olah supaya maksud lebih kurang sama.. 

I love u more!

7 kata-kata jiwang:

Ain Yasmin said... BALAS

oh yaka? 17 lak ada DC meeting nak?? kitak pergi ka...kmk org ekot juak meeting ya...huhu..

Namee Roslan said... BALAS

wow 3K. hehe. yela, semua K tu sangat penting. mudahan amni dan amir cepat kahwin ok. jangan tunggu lama2... :)

Anonymous said... BALAS

cepat2 kawen ye amni n amir..hehe

[sutera kasih] said... BALAS

3K..mesti ada :)

doa pun pntg jua :)

ztie said... BALAS

Sebab penatlah saya berhenti dahulu. Putus asa. Ehehehe

SyAfaWaNi ♥‿♥ said... BALAS

i wont give up sesuai untuk jadi lagu tema entry ni..hehehe

beautiful_rose said... BALAS

amboi...makin berbunga2 hati ko sekarang ye.
moga bahagia hingga ke akhirnya.

Newer Post Older Post Home