Monday, September 20, 2010

Kamu, Sampai Hati!

Kamu, perasan tak aku sedih malam tadi? Umph! Tanye soalan bukan-bukan plak kan lepas tu. Sebenarnya sebelum kamu call, dia ada call. Nak bagitau kamu, tapi tak nak kamu risau. Esok dah start kan exam? All the best dear..


Dia : Sorry semalam tak reply SMS awak. Risau. Sedih. Rasa nak nangis. Semua ada. (Jangan salah faham. Saya SMS sebab nak tanya pasal rokok)

Aku : No problem. Kenapa tu?

Dia : Cik.. Nak bagitau something ni..

Aku : Okey. Apa dia?

Dia : Hari tu lepak ngan Syafiq. Lepas tu dia tanya kat saya…


PERBUALAN DIA DAN SYAFIQ


Syafiq : Ko tak nak ngan Amni ke ea..?

Dia : (terkedu) Kenapa?

Syafiq : Aku risau sangat ngan dia. Aku risau Mirul kecewakan dia nanti. Aku risau pasal masa depan dia. Aku risau sebab Mirul tu muda. Sekali Mirul tinggalkan dia macam mana? Nanti dia frust macam mana?

Dia : (terkedu)

Syafiq : Tu la kau lambat sangat. Hish! Apasala la ko ni slow sangat? Kan ke dah jadi milik orang lain tu…

Dia : (terkedu)

Syafiq : Kalau jadi apa-apa kat dorang, ko nak ke ngan Amni?

Dia : Kalau lah kan?

Aku terkedu dengar cerita dia. Kenapa sampai macam tu sekali? Rupanya tak habis lagi cerita INI. Aku tau dorang sangat risaukan aku. Tapi nak risau pon dapat buat apa kan? hidup aku, boleh tak sekali ni bagi aku dan kamu peluang buktikan?


Dia : Balik tu, serius aku rasa air mata ni macam nak mengalir dah. Cik… Saya tak nak fikir. Tapi saya fikir jugak. Tak sangka Syafiq boleh tanya macam tu. Selama ni saya dah jarang fikir. Bukan tak fikir, tapi tak de la macam dua tiga hari ni. erm..

Aku : Habis tu? nak buat macam mana? Tak terfikir ke nak balik ngan Si Gadis?

Dia : Ada. Tipu la kalau tak de fikir.. Tapi, entah lah…

Aku : Tak tau nak cakap macam mana. Saya tak pernah pon terfikir awak akan lepaskan Si GAdis. Langsung tak terfikir. Dan sangat terkejut bila awak cakap dah tak de apa…

Dia : Erm…


Kawan-kawan, doakan yang baik untuk aku dan kamu. Boleh? Jangan asyik cakap yang negative. Kamu belum lagi buktikan apa-apa. Jangan la buat macam tu. Korang kawan baik aku. Kenal aku dah lama. Aku rasa nak lari je dari hidup korang. Umph! Jangan buat aku serba salah.. Please…

Kamu, moga DIA bagi kekuatan untuk aku dan kamu. Amin.



Saya terkilan,

15 kata-kata jiwang:

ztie said... BALAS

saba... setiap kekuatan ada kelemahan. setiap kelemahan lahirnya kekuatan.
Org boleh berkata2, tapi org sik tanggong apa yg kita rasa. Kerisauan seorang sahabat atas sahabatnya.

Mun ada jodoh, sik ke cne. :D

ardinihumaira said... BALAS

semoga tabah menghadapinya, amin
;)

fLo said... BALAS

biar org lain pikir -ve..huhu..kta xdpt nk control apa org lai pikir..

asal kta yg berpikir +ve...everything will be fine..=p

tiafazunia said... BALAS

kte xley tutop mlot orang.
buat tak tau je laa :)
be tough!

Amni said... BALAS

Dear Ztie,
thanks dear...=) banyak dah kitak nasihat kmk..

Dear ardini,
thanks dear...=)

Dear flo,
mena ta kitak.. tq..=)

Deartia,
betul cakap tia tu... mudah-mudahan saya kuat..=)

SEN said... BALAS

lek2 jak k..

Faizal n Fashitah said... BALAS

Byk2 doa.. then tawakkal n berserah pada tuhan. Mun dah jodoh, sikkan kemana2. Mun ada kelapangan, berjumpalah dengan Zatie. Sila kobekkannya untuk kamek okeh? Maksehh...

ainz said... BALAS

Mmg terkilan kalau ade kawan2 cmni..mcm xpercaya dengan keadilan Allah..mcm xpercaya yg Allah tu maha Adil dan rezekiNya xkan putus2 utk semua manusia...semoga syafiq sedar ape yg dia ckpkan..

echah mashuri said... BALAS

menarilah dn trus trtawa..walau dunia xseindah surga:)

Amni said... BALAS

Dear Sen,
wallaaa... senior sekolah.. hehe.. okey.. lek2 jak insha allah...

Dear f & F,
amin.. thanks bro.. lak nulong ngobek ztie.. ekeke...

Dear Ain,
umph! dorang just takut saya terluka... apapon, syafiq tu kawan saya yang paling bek sejak dari kecik..=)

Dear echah,
itu lagu fav kami.. hehe...

BSI said... BALAS

usah dikejar benda yang tidak pasti..

terus berusaha dan yakin dengan apa yang ada..

Amni said... BALAS

Dear V,
hehe... nang tauk ada kata semangat dari kaunselor... hehe.. thank u..=)

nabilah_2908 said... BALAS

sy sentiasa doakan kamu dn dia bahagia...

masalah..pasti ada..itu semua adalah ujian..moga kamu berdua tabah hadapinya..Insya'Allah.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
SERANGAN MALWARE

Queen said... BALAS

erm...aaa...errmm...

tak paham....tapi apa2 pun..bertabahlah..ganbate neeeehhh...

dung dung che....dung dung chee....

aja2 fighting!

iza said... BALAS

Salam...

Jom ambil award di sini

http://azilas.blogspot.com/2010/09/blogwalking-award-2010.html

Newer Post Older Post Home