Friday, March 2, 2012

Sensitif!

Semalam balik agak lewat dari office. Banyak benda nak settle. Pukul 6 baru keluar. Bukan sesuatu yang biasa. Bos msg pasal usul yang aku dan kawan-kawan usulkan. Ada perkara yang dia tak berapa setuju dan salah faham. Tiba-tiba rasa nak nangis. Apakah? Serius tak pernah aku baca msg yang macam garang. Mungkin sebab dalam msg pernerimaan kita berbeza kan. Bila baca dengan cepat, aku rasa macam dia marah.

Kebetulan kamu whatsapp. Terus mengadu. Nangis. Bengong ah. Kenapa tah sensitip sangat. Pastu kamu cakap,

Kamu : Ha.. sapa yang buat b nangis tu.. nak saya marah dia balik ke?

Aku : lol!

Terus dari nangis jadi gelak. Kamu kan.. suka tau! Buat lawak masa orang tengah sedih. Ha.. senyum lebar-lebar sebelum tidur. 

Lama aku tak reply msg bos, dia tanya aku ok ke? Cakap kat bos aku sentap. Dia tanya kenapa. Mana tah berani sangat cakap dia garang. Dia gelak je. Dia cakap dalam bisnes ada kita perlu tegas. Demi bisnes. Bukan garang. Baik bos! Saya masih dalam proses belajar. Saya tak pernah terfikir dalam hidup akan terjebak dengan bisnes. Dulu sangat benci sebab rasa leceh. Sekarang rasa seronok pulak sampaikan aku tak boleh slow down...

Amni, relaks.. sabar... banyak lagi benda kat depan tu nanti.. Be professional okey? 




p/s: 1437 LOVE!

10 kata-kata jiwang:

Anne said... BALAS

take it easy dik.

Aliesha Kirana said... BALAS

heheeh. btol2. kene tegas dlm berbisnes ni. hehe.

p/s : InsyaAllah 16-19 Mac tu dah ade. tp nk lg senang, amni datang terus pejabat penerbit KaryaSeni, beli kt situ. heehe. insyaAllah AK turun KL 18hb tu kot. pegi sign buku. heheehe

Unknown said... BALAS

DUGAAN BERBISNES..SABAR AJAKLAH AMNI

Aliesha Kirana said... BALAS

ofis KaryaSeni dkt Cheras. eheh. nnti AK confirm turun KL time tu, AK contact Amni k! heheehe

nabilah_2908 said... BALAS

emosi perempuan..biasa la..kadnag2 ok..kadang2 tak... :)

Ain Yasmin said... BALAS

salam, kamek intern kat catalyst tok, alu nampak nama kitak...serach kmk blog kitak sbab kita sama org kuching bah...

[sutera kasih] said... BALAS

mun kmk pun nangis ya ehhh..sik hal amni, bljr slow2 k..insya'Allah ktk boleh ya :)

Namee Roslan said... BALAS

rilex amni. cool cool. :)

Juliet_iRa~" said... BALAS

hee...normal la tu..:)

nt ok la kan..be +ve k..

Zahirah said... BALAS

Bersabar ye :)

Newer Post Older Post Home